recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Radio Optager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRadio Optager?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Radio Optager?
    Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 13:49

Findes der et godt freeware radio optager og afspiller program?

mvh
Jakob

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 14:17

Det kræver en radiotuner som er Hardware, for at kunne optage på PC. Er ofte med som extra i TV Tunerkort.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 15:58

Har et Hauppauge 500 mce tv tuner kort - mangler noget brugbart software til at optage, men også til afspilning da jeg er ret utilfreds med MCE brugerfladen!

mvh
Jakob

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af jakobo jakobo skrev:

Har et Hauppauge 500 mce tv tuner kort - mangler noget brugbart software til at optage

Bruger selv Audio Rack leveret med mit Leadtek Winfast 6Xsound lydkort. Kan downloades her: http://www.leadtek.com.tw/eng/support/download.asp?downlinei d=55&downline=WinFast%206Xsound  under Utility - WinFast PCI Audio Applications. Afhænger af dit lydkort, kan muligvis også anvendes med andre Cmedia 8738 baserede lydkort.

Elllers er der f.eks. også HarddiskOgg (kender den dog ikke selv) fra http://www.fridgesoft.de/harddiskogg.php og som er Freeware.

Der findes sikkert også mange andre, nogle som shareware med mindre pris. Prøv at søg på nettet.

Mvh JørgenT

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 17:00

Ok. Det er sådan det skal forstås. Til optagelse bruger jeg et Freewareprogram som hedder Audacity, det kan også bruges til at redigere med, kan hentes på download.com, til afspilning bruges XingMP3 player, den har også været på download.com   

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 18:04

OK - må bruge lidt mere tid på at se mig omkring ... og tak for foreslagene - kender godt audacity - men det jeg leder efter er et program jeg kan plotte mine radio kanaler ind i og scedulere til at optage fra - fx i stil med GB-PVR. Hvis der er nogen der har erfaringer med noget sådant vil jeg meget gerne høre lidt om det

mvh
Jakob

Til top
Sofia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-September-2004
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 11:27

Jeg bruger power record fra http://www.blazeaudio.com/downloads/

Jeg søgte efter noget, der kunne schedulere optagelse af P3 (hvilket ikke umiddelbart er så nemt pga. P3 sende format), og det kan power record.

Fra deres site: "Power Record is a powerful wave and MP3 recorder that allows you to do instant and scheduled recording. Power Record saves radio and internet radio programs directly to your hard drive"

Redigeret af Sofia
Til top
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2005 kl. 17:52

Har nu fået set på det, og kan godt se at det er brugbart, men da man skal betale for det vil jeg ikke anvende/købe det da det ikke lever helt op til de "krav" jeg har til det. Jeg havde jo håbet jeg kunne finde noget i stil med det tv program jeg omtaler ovenfor (GB-PVR) - eller i det mindste bare et program der kan optage fra min radio indgang i tv kortet, dvs. hvor jeg kan plotte frekvenser og kanal navne ind, og schedulere  optagelser herfra! MCE er jo startet på det, men der er fx ingen optager del, og man kan ikke indgang skrive kanal navne ind (typisk Micsoft med 1/2 færdige produkter!).

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu