Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 16:53 |
Radiomanden skrev:
Ja, der er Radio på Digital, det har der altid været, men der skal seperat til TV og Reciveren. |
Hvordan vil du forbinde et digitalt radiosignal direkte til en almindelig receiver?
Man kan sagtens nøjes med et antennekabel fra TV udtaget på stikdåsen og så splitte det ovre ved TV/Receiver. Tv signalet er digitalt eller analogt (alt efter ens modtageudstyr). Radiosignalet til receiveren er analogt.
Tilføjelse: Ovenstående er hvordan det virker hos mig. Kan selvf. være forskel på antenne/kabel Tilslutninger/installationer.
Redigeret af Pallec - 04-Februar-2011 kl. 17:02
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 17:08 |
Digital Radio fra You See kan kun modtages med en DVB-C modtager.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
eHesel
Ny bruger
Oprettet: 13-Januar-2009
Point: 16
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 17:36 |
reslfj skrev:
E Nørgaard skrev:
Ja ja hvis du har sådan en. Men er TVet direkte på kabelsystemet, så ..... |
Måske skulle vi fortælle spørgeren at
1. Analog FM radio 87.5 - 108 MHz skal bruge eget coax fra vægstik til FM radio
2. DAB sendes ikke hos youSee og jeg mener heller ikke hos Stofa! eller andre med kabel?
3. Digital radio sendes hos youSee, med DVB-C, dvs som en tv-kanal uden billed
4. Hvis man har internet via youSee - webspeed - så kan man høre internet radio den vej.
Jeg synes det er problematisk at youSee's HD boks ikke behandler radio helt som en tv-kanal uden billede. Der mangler både EPG og optagemulighed for radioprogrammer.
Faktisk savner jeg også muligheden for at høre radio og se fjernsyn (uden lyd) samtidigt. Og naturligvis hurtigt skifte lyden frem og tilbage til fjernsyns lyd, hvis man ønsker det.
Lars 
|
Jo her i Horsens sender Stofa DAB:
|
 |
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 19:37 |
E Nørgaard skrev:
Ja ja hvis du har sådan en. Men er TVet direkte på kabelsystemet, så .....
|
Sorry my bad. Have ikke lige set, det drejede sig om tv'ets indbyggede tuner.
|
 |
zczc
Super bruger
Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
|
Sendt: 05-Februar-2011 kl. 00:42 |
I de par kabelantennesystemer, jeg kender (Stofa + yousee), er der ingen sammenhæng mellem de radiokanaler, der udsendes på FM, og de der er lagt ind som "DVB-C". Jeg er klar over, at Stofa er meget geografisk forskellig.
-
De fleste nye tv - ja selv mit ikke-nyeste fra 2007 - har mulighed for at slå billedet fra, så lyden, hvis det er tv'et, der fanger den, kan sendes ud i tv'ets højttalere eller videre til en forstærker, receiver e.l.
|
 |
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
|
Sendt: 05-Februar-2011 kl. 10:23 |
zczc skrev:
De fleste nye tv - ja selv mit ikke-nyeste fra 2007 - har mulighed for at slå billedet fra, så lyden, hvis det er tv'et, der fanger den, kan sendes ud i tv'ets højttalere eller videre til en forstærker, receiver e.l. |
Kan du uddybe hvor du gør det?
Det kunne være interessant for min datter.
Mvh JørgenT
|
 |
zczc
Super bruger
Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
|
Sendt: 05-Februar-2011 kl. 14:16 |
JørgenT skrev:
zczc skrev:
De fleste nye tv - ja selv mit ikke-nyeste fra 2007 - har mulighed for at slå billedet fra, så lyden, hvis det er tv'et, der fanger den, kan sendes ud i tv'ets højttalere eller videre til en forstærker, receiver e.l. |
Kan du uddybe hvor du gør det?
Det kunne være interessant for min datter.
Mvh JørgenT |
Det er forskelligt fra producent til producent. På Samsung kan man under energiindstillingerne slukke for skærmen.
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
|
Sendt: 07-Februar-2011 kl. 12:33 |
reslfj
Jeg mener nu at DAB på kabel er et individuelt valg hos de enkelte Antenneforeninger - afdelinger, jeg mener ikke der generelt er forbud imod fordele samme?
Betaling selvølgelig ved kasse 1, KODA og CopyDan
|
 |