|
Radio via Sonos virker ikke længere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Januar-2012 kl. 14:48 |
Hejsa
Jeg har i lang tid haft dr's netradio kanaler kørende via mit sonos anlæg. Disse, samt alle andre radiokanaler virker ikke længere, og jeg har da et par mulige årsager i kiggerten, men kan ikke just spotte den direkte årsag til problemet.
For nylig har jeg ændret 2 ting, som kan skabe problemet :
1. jeg har sat ny router op.
2. jeg har splittet mit lan i 2 vlans.
Nogen ideer til showstoppere i ovenstående ?
Så vidt vides skal der ikke åbnes nogen porte i firewall / router til sonos.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det kun radio der er forsvundet
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Hmmm nu kommer jeg i tvivl om hvor vidt Spotify kører, fordi jeg plejer at køre Spotify via klienten på en pc, koblet til en af mine Sonos enheder. Det må jeg lige checke senere.
Min private musiksamling som hentes fra en NAS, kører fint, og mht. alt andet bør der være hul igennem til omverden via netværket
![]() |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7254 |
Hvis du kan høre spotify bør der også være net radio
|
|
![]() |
|
Nå, Spotify kører IKKE via Sonos, men fint på en pc med klienten kørende.
Gad vide om Sonos ikke bryder sig om vlans ? jeg har etableret nyt vlan til mit normale lan, dvs det kører ikke via standard vlan ( 1 )
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg fortsætter under "netværk", da det må være noget med de vlans, der laver balladen :
|
|
|
|
![]() |
|
turbonegro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
Jeg låner altså lige tråden - for den sidste uge har netradio kørt af helvede til - muligvis faktisk efter den sidste opdatering hvis jeg tænker efter. Den hakker og stønner, stopper i minutter af gangen, og starter så op og spiller alt fra 1 sekund til flere timer efterfølgende. Jeg hører primært P6 Beat og P3, og det er absolut mest udtalt med P3. Nogen ideer, eller er der andre med lignende problem?
|
|
![]() |
|
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
Problemet hos trådstarter viste sig at være en glemt DHCP server, så det var ikke et Sonos problem som sådan. Har du også problemer når du spiller via din NAS/PC, eller er det udelukkende streaming af netradio, der giver ballade? /Mark |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |