|
Radon i hus |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tak, det ved jeg godt. Har arbejdet på P. O. Pedersensvej nummer 18 i en del år. Men det var 8200 Aarhus der manglede et N........ Klaus
|
||
![]() |
||
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
|
EPISK
![]() |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4279 |
|
Hvad blev løsningen?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
I den tre år gamle tråd?
Det ved vi ikke, Rasmus kan nå at være flyttet siden da. Men Thomas fra radon-stop.dk, nåede da lige at få gjort opmærksom på sig selv som et useriøst firma, selvom hans indlæg nu er fjernet. Klaus
|
||
![]() |
||
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
|
Midt i morskaben er der altså lige twisten, at i de nye supertætte boliger, er der rent faktisk et stigende problem med Radon. Antallet af Leukæmi tilfælde er dog ikke stigende i Danmark, men husk at det som oftes tager mellem 10-15 år for effekten viser sig.
Hvis jeg (forhåbentligt ikke!) skulle flytte ind i et sådant hus ville jeg som det første sikre mig en fungerende Radon skærm/sug. Her lidt ikke kommerciel info fra den virkelige verden.
|
||
![]() |
||
|
De nye supertætte boliger har alle mekanisk ventilation - som fjerner radon aktivt fra husene.
Artiklen/bloggen du linker til beviser absolut intet, da bloggeren der har skrevet ikke har proppet sit radon-dræn af og fortaget målinger uden aktivt dræn. Klaus
|
||
![]() |
||
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
|
Ja i princippet.
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
.... han har jo ikke testet uden dræn?
Redigeret af Torben Rasmussen - 31-August-2019 kl. 16:15 |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
|
Hvad mener du? Klaus
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Radon-stop kommer forbi os mandag morgen og laver radon sug. Så må vi se hvor "useriøse" de er. Jeg tror nu det er nogle udemærket løsninger de laver. Vi har 400bq.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |