recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RAID 5 på QNAP TS 809
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRAID 5 på QNAP TS 809

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 20:52
ok jeg prøver, den løsning har imellemtiden læs meget nu og der er en funkltion i Qnap som heddertilføj disk den skulle tilføjde det hele til RADI 5. Hvis det virker så det smart.

Tak for hjælpe Rhsin
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg vil mene du skal blive i raid 5, også bare tilføje flere diske efter behov til dit eksisterende raidsetup hvorved kapaciteten totalt herved udvides.

Det vil jeg også mene f.eks. hvis man har 8 diske af 2 TB i RAID 5, så har man 7 x 2 TB tilgængeligt.

Ang. hot spares, hvis du har RAID 5+spare og du f.eks. har 8 diske ialt, hvor hver harddisk er på 2 TB, så vil du have 6 x 2 TB tilgængeligt. Den ene af diskene vil øjeblikket gå ind og tage over, altså erstatte den ødelagte disk og rebuilde dit array. Hvor imod i et almindeligt RAID 5 setup, der skal du først have købt en ny harddisk, tage den defekte ud og rebuilde array'et.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 22:00
Så lykkes det.

Til dem som støder ind i samme problem som mig:

Tilføjelse af drevprocedure

document.write(ADD_DRIVE_DETL) Nødvendige betingelser for udførelse af denne funktion:

• document.write(ADD_DRIVE_STRING01) Forbered et harddiskdrev med samme eller større kapacitet end et eksisterende drev i RAID konfigurationen.
  • document.write(ADD_DRIVE_STRING02) Drevkonfigurationens status skal være Parat.
  • document.write(RAID56_EXPAN) RAID 5,6

document.write(CAPACITY_STEP1) Trin 1

document.write(ADD_STEP1_DETL) På "Diskstyring" > "Raid-adminstration" siden, vælg RAID 5 til udvidelse og klik på [TILFØJ HARDDISKDREV] for at åbne operationssiden.

document.write(CAPACITY_STEP2) Trin 2

document.write(ADD_STEP2_DETL) Vælg harddiskdrevet, der skal føjes til RAID konfigurationen. Den samlede drevkapacitet efter tilføjelsen vises. Klik på [TILFØJ HARDDISKDREV] for at fortsætte.

document.write(ADD_STEP2_STRING01) Alle data på det valgte drev ryddes. Klik på OK for at bekræfte. NAS bipper to gange.

document.write(CAPACITY_STEP3) Trin 3

document.write(ADD_STEP3_DETL) Afhængigt af drevstørrelsen kan processen kan vare lige fra et par timer til mange, mange timer. Vent tålmodigt, indtil processen er afsluttet. Sluk IKKE for NAS.

document.write(CAPACITY_STEP4) Trin 4

document.write(ADD_STEP4_DETL) Efter drevudvidelsen øges antallet af drev i konfigurationen og den samlede kapacitet. Du kan begynde at bruge den større kapacitet.

Redigeret af pallemann - 10-Januar-2011 kl. 22:02
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 10:24

Nu jeg nået så langt jeg fik sat disk 6 ind, nu siger den fejl på log fil men skriver følgende:

Enkelt disk: Drev 7
1832.31 GB
--KlarDer kan ikke udføres nogle handlinger på dette drev.
RAID 5 Diskenhed: Drev 1 2 3 4 5

9161.55 GBNejI forsimplet funktionIndsæt venligst et drev med en større kapacitet, og vent indtil drevet meldes Klar, før du udfører denne handling.

Hvad nu?? Hvad betyder forsimlet funktion ?

Skal jeg tage disk 6 ud og sætte en ny i? Jeg tør ikke da den lyser rød i HDD 6????

Som i kan se har jeg sat disk 7 ind tom og formatteret, men Disk 6 ser ud til den ikke tage den med?
Er der nogen der kan give en hjælpende hånd er i min kristiske situation ?

Redigeret af pallemann - 14-Januar-2011 kl. 10:29
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu