|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Tusind tak for en grundig gennemgang af et svært emne! Nu lyder det godt nok noget sværere end før, men det var jo fordi, jeg ikke var belastet af nogen form for reel viden
![]() Jeg kan se, at jeg er endnu en kegle, der piver over en situation, som man selv har bragt sig i - ved mere eller mindre at lukke øjnene og tro på heldet. Efter ferien fik jeg endelig tid til at teste dit gode råd, spawn, om at remuxe med Virtualdubmod. Det virker jo som en drøm ![]() Så har jeg klaret den ene del af problemet, som bestod i, at jeg havde ripppet alle mine film til avi med hardmattede undertekster (fordi min Kiss kun kunne vise undertekster på denne måde). Som andre har skrevet, virker Handbrake til at kunne klare problemet med back-up af DVD'er, men nu bliver jeg altså lidt nervøs ved at tro, at jeg kan klare det i en 'et-kliksløsning'... Vil Handbrake ikke kunne gøre det? Jeg har set i deres forum, at brugerne videregiver deres bedste settings og argumenterer for dem. Spørgsmålet er selvfølgelig, hvilke settings man selv så skal vælge af dem. Her ville din mening tælle mest, spawn ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
Prisfald på denne afspiller nu under 1300 i tyskland
icy Redigeret af daskino - 03-Juli-2009 kl. 18:38 |
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
hej breddam - for at bruge handbrake som "noob" bør du under ingen omstændigheder ændre nogle indstillinger, med mindre du virkelig ved hvad du gør. Jeg har min dvd-samling rippet (knap 100 film, ikke ligefrem alverden, men den vokser jo! :-) )
det eneste jeg ændrer på i forhold til standardindstillingerne er bitraten (knapper jeg lige op til mellem 1800 og 2mbit alt efter hvad det er for en film :-) jo mere action, jo mere skal den helst have for at undgå pixeleringer.) ellers er det fuldkommen standard 2-run .m4v film med aac lyd jeg laver. - har ikke surround, så det er ikke noget jeg savner og er på mac - deraf .m4v! :-) jo mere du piller jo mere bryder du standardconformance overfor blandt andet hwbaserede afspillere, som typisk bruger laveste fællesnævner i kompatibilitet når der skal decodes og ændrer man parametre som er ud over de standardprofiler, så kan det gå galt. Ellers test af og se hvad virker for dig. det er altid den letteste måde ![]() |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Hej Claus,
Jeg har købt et par film siden, og dér har jeg bare lavet en backup af 'main movie' og lagt undertekster ind og to slags lyd (hvor der var) (VIDEO_TS). Det er nok den vej, jeg går fremover - især fordi det går pænt hurtigt. Det fylder jo en bid mere, men det er foreløbigt ikke noget problem, da jeg har omkring 1 TB tilbage. Dér kan være mange film ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
ellers brug dvdfab decrypter HD hvis du bare er interesseret i at få VOB filerne over. det kører på enhver win-maskine, den kan så vidt jeg husker lave iso'er også men har aldrig prøvet det, da jeg altid encoder videre (og jo det har faktisk en del betydning for hvor hurtigt den kan re-encode om data er direkte fra dvd eller allerede er på hd!
for at komme tilbage på sporet en smule, så er raidsonix/icybox virkelig begyndt at joine mediaplayer scenen der dukker flere og flere modeller op. se her |
|
![]() |
|
![]() |
Til backup bruger jeg bare Magic DVD Ripper. Her skal den ikke ind over og lave noget med et hjemmestrikket codec.
Jeg prøvede forskellige metoder med reencoding vha Handbrake, men jeg stoppede, fordi jeg ikke kunne gennemskue det efter at have brugt mange timer på hvert gennemløb. I modsætning tager en backup en times tid afhængig af filmen. Jeg fik jo løst mit oprindelige problem, som var skabt af MDR's mærkelige codec vha en remuxing. Jeg har måske 50 - 75 film, så det var rart at slippe. Jeg har forsøgt at følge spawns råd ret nøje, men jeg får stadig meget lange gennemløbstider (3 - 10 timer), og så har jeg altså valgt at smide en disk mere i min NAS i stedet ![]() vh Søren |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |