Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
vkv11
Ny bruger
Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
|
Emne: ram i en nas-hdd Sendt: 30-Juni-2009 kl. 09:39 |
Min kone vil gerne se vores foto på fjernsynet, og jeg vil gerne have en extern HDD til backup af flere windows pc'er. Så jeg er faldet for sony W5500. Og så en synology nr ?? med 1 TB. Ja det er spørgsmålet. Hvor meget betyder RAM i en synology ? jaja, Jo mere jo bedre, men der er også noget der hedder rigeligt. Hvor meget betyder ram i HDD som jeg sætter i en synology. Hvad med støj. Støjer de meget ? Er der alternativer til synology? krav: Jeg vil gerne kunne komme til den fra hele verden. Nem opsætning og nemme menuer (også for konen). Jeg vil også have film liggende på nas'en som jo kan ses på min w5500.
Redigeret af vkv11 - 30-Juni-2009 kl. 09:41
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 13:26 |
Jeg vil foreslå at du læser en af de mange tråde om NAS'er. Støj er individuelt at vurdere, og mht RAM afhænger det af hvad du skal bruge NAS'en til. Squeezecenter kræver mere RAM end hvis den bare skal bruges til ren filserver etc etc.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Corax
Super bruger
Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:05 |
Mht. støj så slukker Synology boksene for harddisken og blæseren når den ikke er i brug der bliver dermed 100% lydløs. Den kan dog godt høres når den er tændt, men når den kun skal have et strømkabel og netkabel til den så kan man ligeså godt gemme den væk et sted.
Kan også sige at Synology er meget nem at både bruge og opsætte og du har webadgang overalt fra.
Som sagt er det hvad du vil bruge din Synology til der afgør RAM behovet.
Men hvis du vil afspille video på dit TV skal du stadig bruge en medieafspiller da Synologyen ikke kan afspille dem direkte til et TV.
|
|
vkv11
Ny bruger
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:39 |
Jeg vil bruge synology'n til pc-backup. Fotofremvisning til fjernsyn (sony kdl-46w5500) som har "Nyd video, musik og fotoindhold fra din computer på dit TV med DLNA-hjemmenetværksteknologi", video, film. Og jeg vil selvfølgelig ikke have hak i filmene, fordi jeg har sparet 1 MB. Så hvor meget ram er nødvendig ?
|
Henrik_45
Super bruger
Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Point: 393
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 15:40 |
Kig eventuelt på en QNAP TS-119
Den er passivt kølet og med en WD Caviar Green 1TB så bruger den ca 12W aktiv og ca 5W med HDD'n slukket
Den har en hurtig processor og har standard 512MB som skulle være rigelig til streaming til dit W5500 via DLNA
|
Sert
Super bruger
Oprettet: 20-Maj-2007
Point: 293
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 19:40 |
Med hensyn til video, skal du være opmærksom på at w5500 ikke understøtter så mange formater....
|
swax
Junior bruger
Oprettet: 28-Juni-2006
Point: 23
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 19:52 |
Redigeret af swax - 30-Juni-2009 kl. 19:52
|
vkv11
Ny bruger
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 21:20 |
[kan du være lidt mere præcis. Jeg kan ikke finde noget i w5500 manualen.
|