recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ram til Macbook
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ram til Macbook

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ram til Macbook
    Sendt: 30-November-2013 kl. 23:14
Hej

Jeg skal opgradere en "gammel" Macbook (den hvide) fra 2008.

Den kører med 1 GB ram, men skal have mindst 2 GB for at den kan opdateres til Lion (kører Snow Leopard nu).

Vil disse kunne bruges?:

http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=200801

Sådan ser de (to) nuværende blokke ud:

På forhånd tak for hjælpen
/zemo/
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 07:24
Hvorfor 1GB moduler?

Kan den ikke opgraderes til 6GB ialt?

Og overvej også om du vil ofre en SSD disk på den nu du er i gang.

Det tager ikke lang tid at skifte.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 08:50
Tak for svar. Det er en MacBook jeg skal standre for min kusine. Jeg tror hun vil gøre det så billigt som muligt. Så i første omgang ville jeg egentlig bare vide om det var de rigtige ram-klodser jeg havde fundet.

Jeg har selv montere SSD-diske i flere computere, så jeg ved hvad det gør ved en gammel en. Jeg vil prøve at "sælge" ideen til hende.
/zemo/
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 08:55
måske vil rammen passe. det er den rigtige type, men ellers er kta-mb667 certificeret til at køre i maskinen og koster det samme. apple har haft lidt udfordringer med at det absolut ikke altid er ligegyldigt hvad man smider i. jeg har set rigtigt mange ustabile maskiner med valueram blandt andet, men der har også været modeller hvor de i starten var problemer med den certificerede ram.
alternativt er der noget crucial ram på det link du selv har angivet. markant billigere og burde også passe i maskinen.

som htpcdude siger. overvej i den grad at smide en ssd i maskinen også. det er en rigtig god investering, også selvom maskinen faktisk ikke rigtigt kan udnytte den fulde kraft af ssd'en så er det meget meget markant forskel der er.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 08:55
Et tillægsspørgsmål:

I OSX 10.6 (Snow Leopard) kan man hun opdatere iTunes til 10.6.3, men hendes nye iPhone 5S kræver mindst version 11.1. Er der nogen der ved om man overhovedet kan opdatere iTunes til nyeste version med OSX 10.7 (Lion)? Denne MacBook kan ikke opdateres mere end til Lion!
/zemo/
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 12:54
Claus_jac: Apple anbefaler at man sætter to ens blokke i hver slot, derfor de 2 x 1 GB. Jeg ved dog ikke om det har nogen reel betydning.

Hvis du kan linke direkte til andet ram, som du mener er bedre, må du meget gerne det...
/zemo/
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 14:29
Prøv Crucial:

De har et program, der viser hvad du kan sætte i. Jeg har opdateret min iMac ved at købe der, og kan anbefale siden.

Venlig hilsen
KB
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Et tillægsspørgsmål:

I OSX 10.6 (Snow Leopard) kan man hun opdatere iTunes til 10.6.3, men hendes nye iPhone 5S kræver mindst version 11.1. Er der nogen der ved om man overhovedet kan opdatere iTunes til nyeste version med OSX 10.7 (Lion)? Denne MacBook kan ikke opdateres mere end til Lion!

Ja, det kan man godt. Jeg sidder med en tilsvarende Macbook med Lion og iTunes 11.1.3

vh. Thomas
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 15:35
Jeg har faktisk to RAM-blokke til MacBook på hver 2 GB liggende - altså 4 GB i alt (de er taget ud af en defekt MacBook Pro) Det er samme type, som sidder i den Macbook, jeg sidder og skriver på. Dem kan du godt få for 300 kr. inkl. porto - og med returgaranti, hvis du fortryder. Min egen Macbook kørte markant bedre efter opgradering til 4 GB.

Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 15:43
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 16:32
@Zemo  - Jeg gav dig varenummeret på de ramklodser der var certificeret til at køre. Det er det samme varenummer som ThomasP har tilbudt dig (køb hans, ellers bare søg på det på edbpriser.dk!!)
Hvad angår Itunes - så kan hun ikke køre Snow Leopard hvis hun ikke kan opgradere til ver 11.1. Så må OS være ældre.  - jeg kører fint ver 11 på min Snowleo. Jeg kører nyeste 11.1.3

PS - dit svar omkring 1GB ram - er vist et svar til brixen og ikke mig! :-)
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Hvad angår Itunes - så kan hun ikke køre Snow Leopard hvis hun ikke kan opgradere til ver 11.1. Så må OS være ældre.  - jeg kører fint ver 11 på min Snowleo. Jeg kører nyeste 11.1.3

Den kører OSX 10.6.8. Når jeg prøver at opdatere iTunes, som kører version 10.6.3 (25), siger den at softwaren er ajour. Der kommer i øvrigt en fejlmelding når jeg starter iTunes ("Der opstod en ukendt fejl -42408"). Er det muligt at afinstallere itunes og installere igen?
/zemo/
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu