recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ram type
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRam type

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
risras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: Ram type
    Sendt: 04-Juni-2007 kl. 22:32

Hej lige et lille ram spørgsmål

har en ældre pc med ddr/sd 2700  333mhz Kan jeg sætte 166mhz i og vil det give nogen effekt.

Hilsen Erik

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 22:39
Det kan jeg ikke svare dig på med sikkerhed. De fleste motherboards kan håndtere det, men nogle er meget krakilske og vil ikke acceptere det. Det er især computere fra Compaq, HP og IBM der har problemerne. Det eneste måde at finde ud af det på er ved at prøve. Du skal dog være klar over at hvis det virker så kører hele RAM'en med 166 MHz da det er laveste fællesnævner der gælder. Om det har nogen praktisk betydning for dig ved jeg ikke. Umiddelbart vil jeg ikke tro du kan mærke det.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 22:39

Du har ingen fordel ved at bruge RAM der er langsommere end de oprindelige. Hastigheden er en vigtig faktor, ligesom størrelsen f.eks. 512, 1GB, 2Gb.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
risras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 22:41

Hej kurt

Tak for det hurtig svar,det er netop en compaq men som du skriver det må komme an på en prøve. tak

Erik

Til top
risras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 22:43
Ups så lige du kom ind før mig .det er som ekstra jeg have tænkt mig ,have lige et par stænger ram liggen 166mhz
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 22:48
Velbekomme. Der sker ingenting ved at prøve det. Det er ikke sådan at motherboardet brænder af eller lign. Den vil bare ikke starte eller rebooter når den kommer et stykke hen i bootsekvensen.
Da det er en ældre computer har jeg gået ud fra at det ikke er en spillemaskine og så er det ikke så stor en betydning om du kører 166 eller 333 på RAM'en. Men det er selvfølgelig bedst at det går så hurtigt som muligt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu