recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RAM upgrade til iMac 27" i7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRAM upgrade til iMac 27" i7

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Nej det er det måske ikke, men Apple anbefaler selv deres egne premium ram, så det kunne være for at sælge dem...

Det synes jeg ikke er rigtigt. Se mit link på side 1.

Der skriver Apple: Du kan bruge alle SO-DIMM-moduler (Small-Outline dual inline memory modules), der opfylder alle disse kriterier:
Det læste jeg godt, men ringer man til Apples danske hotline eller spørger i en Humac så er svaret at de har erfaret at det ikke er ALLE der virker... Hvilket de forskellige historier på nettet understøtter
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 22:49

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Nej det er det måske ikke, men Apple anbefaler selv deres egne premium ram, så det kunne være for at sælge dem...

Det synes jeg ikke er rigtigt. Se mit link på side 1.

Der skriver Apple: Du kan bruge alle SO-DIMM-moduler (Small-Outline dual inline memory modules), der opfylder alle disse kriterier:
Det læste jeg godt, men ringer man til Apples danske hotline eller spørger i en Humac så er svaret at de har erfaret at det ikke er ALLE der virker... Hvilket de forskellige historier på nettet understøtter

OK, det vidste jeg ikke.
Venlig hilsen
KB
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 23:24

Oprindeligt skrevet af Jonathan Jonathan skrev:

RAM til Mac og Mac computere ikke anderledes end standarden(SO-DIMM, 204 pin osv.). Derudover er Mac computere ikke "meget følsomme overfor RAM". Hvordan skulle det overhovedet lade sig gøre teknisk, og hvad ville pointen bag være?
Det kan sagtens være begrænset i softwaren - Altså Mac OS

Det ville godt nok være en design fejl, så skal de bevist gøre Mac OS ustabil( programere mac os til at gå ned) hvis ram retunere forkert cheksum? - Jow jow det kan lade sig gøre - men come on.

Ram problemer skyldes ofte et dårligt modul, eller en bios med problemmer.
Min personlig oplevelse er bios normalt er problemet.

.....
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8684
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 23:51
Tidligere har jeg oplevet store problemer med et bestemt (og i dag ikke eksisterende) 3. parts mærke, som min daværende forhandlere altid pushede.

Siden har jeg benyttet Kingston (uanset om de er "certificerede" eller ej) og har ikke oplevet problemer.

I dag er det dog sjældent at jeg opgraderer RAM i de computere vi køber, men min erfaring er at billig RAM nogen gange bare er for billig, og at kvalitets RAM er fint uanset om det mærkes certificeret eller ej.
Til top
Arvidd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Sweden
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 08:28
Her finder man de bedste RAM til mac, desværre risikerer man at der også kommer told og moms på og så bliver det jo lidt dyrt.
http://www.macsales.com/
Jeg har også hørt om utallige problemer med uoriginale RAM der ikke fungerer med Mac, hvad der gør det ved jeg dog ikke.

Redigeret af Arvidd - 17-Juni-2011 kl. 08:30
Venlig hilsen

Arvid

Panasonic TX-P42G10E
Harman/Kardon AVR 660
Harman/Kardon BDP 10
Apple tv2
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonathan Jonathan skrev:

RAM til Mac og Mac computere ikke anderledes end standarden(SO-DIMM, 204 pin osv.). Derudover er Mac computere ikke "meget følsomme overfor RAM". Hvordan skulle det overhovedet lade sig gøre teknisk, og hvad ville pointen bag være?
Det kan sagtens være begrænset i softwaren - Altså Mac OS

Det ville godt nok være en design fejl, så skal de bevist gøre Mac OS ustabil( programere mac os til at gå ned) hvis ram retunere forkert cheksum? - Jow jow det kan lade sig gøre - men come on.

Ram problemer skyldes ofte et dårligt modul, eller en bios med problemmer.
Min personlig oplevelse er bios normalt er problemet.

Det behøver ikke programmere det ustabilt, de kan programmere det så det ikke understøtter visse ram...
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 10:50
sidder der 4 slots i bunden af de nye iMac, så man selv kan indsætte 4*4GB ?
Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2009
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 07:12
Ja, når du skruer de 3 små skruer ud i bunden så kommer der 4 slots til syne, så er det bare at fylde op!
Husk at du sikkert har 2 stk af 2gb i de øverste i forvejen.

Hvis du har installeret Windows 7 på den skal du ikke blive nervøs hvis den bare starter op med sort skærm i et stykke tid, for derefter at ville starte op i fejlsikret tilatand pga. hardware ændringer. Jeg løste det ved at starte op i OSX og så derefter boote til windows.
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

Ja, når du skruer de 3 små skruer ud i bunden så kommer der 4 slots til syne, så er det bare at fylde op!
Husk at du sikkert har 2 stk af 2gb i de øverste i forvejen.

Hvis du har installeret Windows 7 på den skal du ikke blive nervøs hvis den bare starter op med sort skærm i et stykke tid, for derefter at ville starte op i fejlsikret tilatand pga. hardware ændringer. Jeg løste det ved at starte op i OSX og så derefter boote til windows.
Perfekt, har bestilt 4*4GB, egentligt er 16GB vel mere end man kan bruge.

Windows 7 bliver ikke et problem, skal ikke have windows på denne maskine. Ser absolut ingen grund til det.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu