|
ramme- eller rullelærredløsning? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
MartinT
Bruger Oprettet: 28-December-2005 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, må lige forhøre mig om disse beslag til california.
Angående butikker, kender i så nogle i KBH og omegn som har demo rum? Kunne f.eks. godt tænke mig at se Epson tw3200 i aktion et sted for at kunne sammenholde denne med DLP-projektorne. |
|
MartinT
Funktioner
Tak(0)
|
anyone? Gad godt se en demo af en epson tw3200 nemlig :)
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
Umiddelbart tror jeg du får svært ved at se den i en butik. Det er vel nærmest kun hifiklubben der demonstrerer projektorer i den billige ende, og EH-TW3200 er ikke i deres sortiment.
|
|
jonas47
Bruger Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
Funktioner
Tak(0)
|
...Ville også vælge rullelærred. Har selv fast rammelærred i stuen, hvor TV hænger på den ene sidevæg med vinkelbeslag... Løsningen for ros blandt venner og bekendte, men jeg selv er træt af det, da jeg efterhånden savner mulighed for at bruge mit surroundanlæg til at se film på TV (hvis jeg nu ikke lige gider at tænde på for projektor)... Havde rullelærred før, og skal enten have en stor fladskærm som afløser, eller intergrere det hele med noget rullelærred igen...
- Her kan du se et link til min bio (går ud fra at det er lignende løsning du havde overvejet): |
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville så mene et 106" ville være passende på den afstand, sidder selv 3,6m fra 120" hvilket er helt passende synes jeg. Men størrelsen af lærredet, der har projektoren altså også en del at skulle have sagt da pæren over tid bliver slidt og giver mørkere billed.
Ang. fastramme lærred og rullelærred. Går dine børn over og rører ved tv'et nu når de leger i stuen? Hvis de gør, så skal det være rulle, hvis ikke. Kan du godt tage et fastramme lærred. Ang. Tabtension på rullelærred eller ej, må jeg give Skyrum ret. Mit er ikke tabtension, men har heller ingen buler efter et halvt år. Det kan selvfølgelig komme endnu, men hvis jeg havde muligheden for fastramme ville der ingen tvivl være om jeg ville have valgt det. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
MartinT
Funktioner
Tak(0)
|
@Jonas47 - fedt setup du har der. Det var netop sådan en løsning jeg havde overvejet til fladskærmen. Jeg tror dog også at jeg vil blive træt af en sådan løsning da fladskærmen nok stadig vil være den primære kilde til alm. tv udsendelser og når ungerne lige skal se noget. Som du også skriver så er det også rart at man stadig har fladskærmen centreret hvis surroundanlægget skal anvendes sammen med fladskærm. Den buttkicker du har tiltaler mig specielt meget. Hvordan fungerer stemplet i praksis? Løfter det bogstaveligt talt sofaen fra jorden eller giver det bare nogle vibrationer i sofaen? Min sofa er med metalramme i bunden og sofaen er 2 delt. Den vejer desuden et ondt år. Mon stemplet vil have problemer med tyngden på sofaen?
@JordanDK - Muligvis har du ret i lærredstørrelsen. Er bare bange for at billedet bliver uoverskueligt på den afstand, men hvis dette ikke er et problem så er 106" da vejen frem :) Nej, børnene går ikke og rører ved fladskærmen så det vil de nok heller ikke gøre med et rammelærred. Dog kan jeg lige se det for mig at et stykke legetøj ryger igennem luften og laver hule i lærredet. Med et rullelærred vil jeg bedre kunne styre hvornår det er nede og udsat. Hvilket rullelærred har du? |
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lærredet er så kraftigt, man ikke bare sådan lige laver huller i det. Har selv haft samme overvejelser, har dog ikke en væg til fastramme lærred efter flytning. (Ikke fået lagt nye billeder op endnu) og der vinduer i hele den ene ende, så tv kan ikke stå der. Har valgt have tv på en væg for sig og rullelærred ned foran vinduerne, surround bliver ikke brugt til tv kigning, der har jeg sat den 7 CH stereo i stedet, så det ikke har den stor betydning for om lyden kommer direkte fra tv, da side højtalerne klarer det i stedet og fronterne + center fungerer som sidehøjtalere sammen med baghøjtalerne.
Skal nok få taget billeder, så det kan ses. Men ja du må ud og prøve se det. Men den tanke med 92" og så større vil med garanti komme. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |