recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rapsody N35
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRapsody N35

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
klemme Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Rapsody N35
    Sendt: 25-November-2007 kl. 13:11
Jeg har i den forgangne uge modtaget min Rapsody N35 og har i den anledning skrevet om mine første indtryk på min blog, som kan ses ved at klikke på linket i min signatur.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 17:35
Jeg har lige købt én brugt med en tilhørende 320GB HD - men har allerede bestilt en 750GB i stedet.

Med de nyeste firmware-updates - til Daboda HMC-1 - styrer Rapsody'en maks

God lyd, god afvikling af mediefiler, super hurtig NDAS-overførsel og et lækkert og støjsvagt design.
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 12:57

Har du mulighed for at smide nogle billeder af TV-skærmen, hvor man kan se menuerne.

Jeg synes en nem og overskuelig navigering rundt er væsentlig for mit valg af afspiller...

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 13:50
Der er tale om en simpel mappe-struktur, hvori du vælger de filer, du gerne vil afspille. Tjek Klemme's blog - der er nogle links til tests af rapsody'en 
Til top
BumBum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 11:39
Jeg kan kun tilslutte mig ønsket om et par screendumps af hvordan menuerne osv ser ud fra normal brug.

Jeg mener et sted at have læst at den har problemer med .img filer og subtitles. Er det noget du har oplevet eller er det rettet i nyere firmware?
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 12:14
hm den har ikke HDMI.
Til top
BumBum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 14:05
Nej men en dvi-hdmi converter burde give den samme billedkvalitet så vidt jeg ved - men kræver selvfølgelig en ekstra forbindelse til lyden.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 14:29

Oprindeligt skrevet af BumBum BumBum skrev:

Nej men en dvi-hdmi converter burde give den samme billedkvalitet så vidt jeg ved - men kræver selvfølgelig en ekstra forbindelse til lyden.

Det er jo lige det, det ville dog være noget nemmere med rent hdmi.

Til top
BumBum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 14:36
Helt sikkert men ikke noget jeg ser som en alvorlig mangel.

For mig at se vil den derimod være ubrugelig hvis den viser sig ikke at kunne vise img filer og/eller subtitles.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 23:00

Helt sikkert men ikke noget jeg ser som en alvorlig mangel.

For mig at se vil den derimod være ubrugelig hvis den viser sig ikke at kunne vise img filer og/eller subtitles.

Det har efter sigende været et problem med images og subtitles med de gamle firmwares - men efter der kom ny ejer til rapsodyen (som nu er omdøbt til daboda HMC-1) er der kommet skred i firmware-fornyelsen. Og der er ingen problemer nu. Selv HiJack fra www.mpcclub.com er tilfreds

Citat fra AVSforum:

Hi-Jack:
Finally the ISO issues with subs are fixed. This mnakes a big difference and N35 (or
better HMC-1 as it is called now) is back on the map... Good job.

Nyeste firmware-updates: http://www.divxtech.com/support_N35.htm

Redigeret af dr_schlemer - 19-December-2007 kl. 23:10
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 23:04

Rapsodyen understøtter nu op til 1080p over DVI. Jeg kører selv med DVI => hdmi og det virker fint. 720p kan også køre over component. Lyden kan enten sendes ud via alm. phonostik i stereo eller i surround via digital, optisk lydudgang - så der mangler ikke noget

Jeg er videre blevet positivt overrasket over lydkvaliteten - der er MEGET mindre baggrundsstøj end ved brug af en PC. Og er minimum på højde med en tilsluttet Ipod eller lign.

Fordele ved Rapdosy N35:
1) et lækkert design med skjulte touch-knapper
2) N35′eren ikke har nogen blæser og meget støjsvag - hvilket i mine øjne er en vigtig feature
3) Rapsody’en har indbygget Ximeta NDAS-chip - og er dermed væsentlig hurtigere og nemmere at håndtere filer på (Håndteres som et lokalt drev)
4) God fjernbetjening - ligner MEGET den, Tvix bruger.

Ulemper:
1) En sigma 862x chip, der ikke ordentligt understøtter .h264-materiale.
2) Understøtter kun ATA-harddiske - dvs. maks. 750GB pt. (Et stk. er på vej til Århus )
3) Nødvendigt med DVI => hdmi-converter, dvs. ingen lyd over hdmi-kablet => flere kabler.

Redigeret af dr_schlemer - 19-December-2007 kl. 23:14
Til top
BumBum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 21:34
Må man spørge hvor har I købt jeres Rapsody henne?

Jeg kan se at prisen hos den amerikanske forhandler er 200 og 250 US for henholdsvis Daboda og N35'eren. Hos den eneste danske forhandler jeg har kunne finde (må man egentlig skrive forhandler navne her i tråden?)  står den til over 2000 kr så det er noget af en prisforskel.

Det kunne selvfølgelig også være man skulle vente til PopcornHour får produceret nogle flere afspillere - hvor lang tid det så end tager...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu