recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry b II -Hvor stærk er den?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry b II -Hvor stærk er den?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af fredizy fredizy skrev:

Hvor har du bestilt henne?

Thepihut.com :) 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 08:42
OpenELEC 5.0.1 har et image specifikt til rpi2. Jeg regner med at kodi allerede tager brug af diverse arm instruktioner, da den jo virker til diverse android devices.

Jeg vil blive positivt overrasket hvis ui+video bliver bedre... men det er ikke noget reelt problem for mig. Det er næsten kun i forbindelse med subtitles at jeg har brug for UI, og der pauser videoen (og så kører det fint).
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2008
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 12:19
Umiddelbart så bliver det jo heller ikke muligt med passthough af hd-lyd i denne, det er altså lidt af en dealbreaker

Redigeret af wads - 04-Februar-2015 kl. 12:34
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 19:22
Kopi fra Kodi.tv

Rasberry Pi 2

The new and faster model Raspberry Pi 2 was just announced and we receive a lot of questions if Kodi will run on it. So yes of course Kodi will run on it. OpenELEC has released a special version for the new model based on Kodi 14.1 which will have full support for it out of the box.

Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 19:30
Her er lidt indtryk fra en gut:
https://www.youtube.com/watch?v=xq0u_1MO8qE
Til top
musikkman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2009
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér musikkman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 20:04
Nu spørger jeg måske dumt, men hvad betyder UI? (hvor den stadig er lidt langsom)

Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Her er lidt indtryk fra en gut:
https://www.youtube.com/watch?v=xq0u_1MO8qE

Man skal lige bemærke at den ikke er overclocket på videoen - den skulle sagtens kunne køre 1100Mhz ,
jeg har den gamle model, den er clocket til 900 Mhz og den køre fint, jeg bestilte en PI 2 i går kl 22:30
hos Proshop, den skulle jeg modtage torsdag.
Den Ben
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 20:11
UI = User Interface også kaldet brugerfladen..... - altså menusystemer etc.

Redigeret af miri - 04-Februar-2015 kl. 20:16
miri
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér musikkman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 20:38
takker... :)

Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

sonos musik system

www.lejettelt.dk
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2005
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Umiddelbart så bliver det jo heller ikke muligt med passthough af hd-lyd i denne, det er altså lidt af en dealbreaker

Enig, det gør den ikke vildt interessant som mediecenter hvis man gerne vil se film med HD lyd..
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Enig, det gør den ikke vildt interessant som mediecenter hvis man gerne vil se film med HD lyd..

Nu fik jeg ikke lige læst op på det, men denne har godt nok heller ikke support for passthrough af HD lyd, som sådan. Men den har faktisk mulighed for 8 kanals PCM. Det havde den gamle godt nok også, men den havde bare ikke kræfterne til at decode on the fly. Det skulle denne gerne have. Så hvis de får det til at virke i KODI, så har den praktisk talt support for det. Godt nok kommer der ikke til at stå TrueHD eller DTS HDMA i displayet på forstærkeren, men det betyder knap så meget, da lyden er den samme :)

Står under første "Notable Replies"
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér musikkman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 10:09
Ja, nu blev jeg jo alligevej lige lidt nysgerrig på Kodi.. 
Så jeg installerede det på Boxee... Med nyeste firmware (boxee hack og kodi). 

-Og nu husker hvorfor jeg gik fra det igen...
Det kører simpelthen så ustabilt og langsomt.. (UI hakker og er langsomt. -Videoer buffer hele tiden...)

Er det mon kun mig som oplever det... og er boxxe's hardware virkelig så sløv?

Her er spec på boxee box:
The hardware is based on the Intel CE4110 system-on-a-chip platform (that has a1.2 GHz Intel Atom CPU with a PowerVR SGX535 integrated graphics processor), 1 GB of RAM, and 1 GB of NAND Flash Memory.[3][4][5][6][7][8][9] The DM-380 features an HDMI port (version 1.3), optical digital audio (S/PDIF) out, an RCA connector for analog stereo audio, two USB ports, an SD card slot, wired 100 Mbit/s (100BASE-Tethernet, and built-in 2.4 GHz 802.11n WiFi.

Er der nogle som han læse ud fra hardware, hvordan krafterne er ift. raspberry pi II?

Lars
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

sonos musik system

www.lejettelt.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu