|
Raspberry b II -Hvor stærk er den? |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvor købes den billigst? :)
|
||
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
En der kan teste for mig hvordan den klarer sig uden receiver hvor den er sat direkte i tv? Tænker både dvd og 1080p.
|
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
|
Jeg prøver, ved dog ikke lige hvad der menes med CEC :)
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
@Treated
CEC er noget værre noget, hver sin producent har sin egen implementering som virker på forskellige måder. Men kort fortalt så gør det at enhederne kan snakke sammen igennem hdmi kablet og styre hinanden med tvremote fx. Hos Samsung hedder det Allshare, Panasonic vidst nok Viera Connect noget 3. på LG og noget 4. på Sony osv osv. Med nogle CEC kan man mere end hos andre osv. Et godt eksempel er, med vores Samsung tv kan jeg tænde receiver og skrue op og ned på receiver og slukke sammen med tv, plus den altid vælger tv output (arc) som det første når tv bliver tændt, ligegyldigt hvilket tidligere input den blev slukket på. Den vælger det korrekte input på receiver hvor andre kompatible CEC enheder sidder. Hvis vi så tager sønnens LG tv og sætter samme receiver på og aktiverer CEC, så kan LG's CEC ikke finde ud af tænde receiver sammen med fjernsynet og kan derfor heller ikke finde ud af vælge rette input første gang, kan ikke finde ud af få receiver til at skifte input i forhold til andre CEC kompatible enheder, eller slukke med tv igen. Skrue op og ned kan den sagtens. Vores Samsung tv er fra 2012 og sønnens LG er fra 2013. Om LG er blevet bedre siden hen, ved jeg ærligt ikke og ved heller ikke hvor godt / skidt det er med andre mærker. Redigeret af JordanDK - 12-Februar-2015 kl. 18:55 |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
Den klarer sig fint med både DVD- og Blu-ray-rips. Og CEC kører fantastisk mellem de TV vi har her i huset og RPi!
|
||
miri
|
||
![]() |
||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
|
okay, i soveværelset hvor jeg har sat den RP til, har vi et led fjernsyns fra 2011 eller 2010 mener jeg, så der vil jeg nok ikke kunne bruge remoten!
Men hvis det kan lade sig gøre, kan man så slå det til på ens tv eller hvordan?
|
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
Jeg mener, at cec begyndte at blive standard på modeller fra hdmi 1.3 omkring 2008 - men naturligvis ikke på alle, men jeg tror, at der er en god chance med modeller fra 2010/2011
|
||
miri
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Da er da CEC på mit gamle Sony fra 2007 :)
|
||
![]() |
||
Steffe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2012 Sted: Nej Status: Offline Point: 48 |
|
@jordan. Mit lg tv fra 2012 har ingen problemer med at tænde min forstærker. Bare lige som info.
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|
Kan se at webhallen har 2 stk. i deres butik i Kbh til kr. 315,- - jeg har bestilt en men den skal vel komme fra deres centrallager - hvor de ingen har på lager.
Det er faktisk billigt ift. at bestille i UK da kursen på £ er over 10
|
||
![]() |
||
![]() |
||
|
Når webhallen skriver, at den er i København, så er den i butikken - du kan gå ind fra gaden - hvis ikke en anden har overhalet dig
![]() |
||
miri
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Jeg har søgt rundt omkring for at få afklaret hvad der reelt er mulighed for at afspille på den, men måske I kan afklare: kan den trække et 1:1 BD rip i eks, BDMV format eller er der krav til formatet/container for at de kan afspilles? Vi har fået tilbudt en til test, men ret meget af mit materiale til flatpanelsDK er rene BD rips (ISO eller BDMV), og kun et fåtal af dem er gemt via MakeMKV og ingen af dem er komprimeret, så hvis den ikke kan trække disse, så er der pludselig en del arbejde med at generere testmateriale oveni...
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |