|
Raspberry Pi bestilt... Hjælp? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kasper_M_A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Juli-2014 kl. 15:23 |
Hejsa.
Har bestilt en Raspberry Pi og går nu og venter spændt på posten... Har endnu ikke gjort mig de helt store overvejelser om hvordan den skal sættes op, så tænkte at jeg kunne bruge ventetiden på at få dette på plads... http://m.ebay.com/itm/321345389119?nav=SEARCH Har desuden bestilt en trådløst USB wifi dongle. (Påregner dog at skulle køre den kablet på netværket) Mit setup består af: Panasonic PX80 Stofa Zaptor Onkyo TX-SR608 5.1 Focal Sib xl Synology NAS DS411j Min umiddelbare plan / mine ønsker er: - Stream fra NAS - Hovedsageligt dvd rip, så det burde vel ikke være noget problem? - Adgang til Youtube og andre sider med små tegnefilm til bettemanden. - Evt. Netflix (har dog ikke abb. pt) - Trådløs streaming af musik fra mobiler og iPad (er det ikke muligt? Mener at have læst den kunne noget AirPlay lignende? Eller er jeg helt galt på den? Og hvad skal der til?) Nogle forslag til hvordan den skal sættes op? Der er jo efterhånden en del forskellige muligheder... Mvh. Kasper. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer helt og holdent an på hvad det er for noget software du installerer. airplay er jo typisk en apple only ting, men der er selvfølgelig nogle ting der kan lade sig gøre med plex/XBMC, så det er lidt de eneste veje du kan gå til de ting du gerne vil.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Husk at købe mpeg2 licens hvis det er dvd.
Netflix kan ikke rigtig lade sig gøre. Afspille musik fra mobil eller tablet (Apple) til xbmc er intet problem. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Kasper_M_A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Claus - Tak for input...
Ok, så Plex/xbmc er den eneste løsning der understøtter AirPlay? Vi har hhv. En iPad, en iPhone og en Samsung mobil i huset... Er det muligt at streame musik til løsningen med Samsung mobilen også? Jordan - Det må jeg lige huske det med licensen :) Sikker på det ikke dutter med Netflix? Mener at have læst om det flere steder... SKAL man vælge ET program, eksempelvis xbmc? Man kan ikke have forskellige løsninger man så vælger ved startup? Mht. hardware opsætningen... Når jeg påregner at benytte den til både film og musik, er det så ikke den smartestes løsning at køre den ind i Onkyo'ens HDMI in? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Nej man behøver selvfølgelig ikke kun vælge 1 program, men xbmc/plex findes også til android - så du kan bruge det til at afspille på tværs af platformene og bruge deres muligheder til at spille på dit anlæg/pc.
Men når du kører plex, så er det jo selvsagt en fuldskærmsløsning og det giver derfor ingen som helst mening at bruge andre løsninger så længe det er de ting du vil bruge. - Du behøver på ingen måde starte noget som helst andet op end OS - og så bare vælge hvad du vil køre når du har lyst - men det vil selvfølgelig være en manuel gang og det kunne jeg forestille mig ville blive et irritationsmoment når man har brugt det et stykke tid. Der findes dog ikke nogen som helst måde du kan få en PC til at agere airplay modtager (eller bluetooth modtager fra samsung) per automatik i øjeblikket. Så "brugbarheden" kommer helt og holdent an på hvor meget du kan enes med dig selv om den manuelle fremgangsmåde hver gang. |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Når vi snakker Rasberry Pi og til dit formål er der kun XBMC som virker. Har også set man kan få Netflix via fx OpenElec på sin Rasberry, men det kræver du har en server/computer tændt, hver gang du skal se det. :)
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Male80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2014 Status: Offline Point: 104 |
Ikke for at gøre dig nedtrykt, men har slev prøvet samme metode og XBMC er så godt som ubruligt med Rashberry det er simbelthen for langsomt.
Jeg endte med at købe en bærbar til 1000,- i dba sat op med en mus/fjernbetjening. Det er efter min mening en meget bedre løsning.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Nu har jeg kørt med Pi som medieafspiller i over 1½ år nu, og den kører fint !
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Jeg bruger også en pi med xbmc i soveværelset, det kører ok.. Den er lidt sløv til tider, og enkelte gange genstarter den eller fryser.
Men overordnet kører den fint..
|
|
![]() |
|
ChriZ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
openelec/xbmc har også kørt fint her hos mig i en lang periode, bruger det til medieafspilning uden mange "eksotiske" plugins, så har jeg heller ikke haft problemer med stabiliteten..
|
|
![]() |
|
AlexM ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2013 Status: Offline Point: 6 |
Jeg har også en RPI som kører OpenELEC. Jeg syntes også at den kørte langsomt, men så overclockede jeg den, og det kører rigtig godt nu.
|
|
![]() |
|
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
Jeg har også kun positive oplevelser med Openelec/XBMC. Jeg brugte Yatsee remote control til min android. Den er lysår bedre end den 'originale' xbmc remote til android.
Bruger dog ikke RPi'en mere, da jeg har fået et smartTV med indbygget plex, som kan det samme som den kunne. Og den klarer Airplay rigtig fint. Redigeret af nexium - 07-August-2014 kl. 12:28 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |