recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry Pi bestilt... Hjælp?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry Pi bestilt... Hjælp?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 14:19
Hvorfor købe en Pi når man kan få en celeron NUC for ikke meget mere? NUC'en sparker så meget mere røv.
Jeg har flere NUC's og har haft flere Pi's. Bruger pt en Pi i soveværelse men bliver skiftet med en NUC på sigt
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Hvorfor købe en Pi når man kan få en celeron NUC for ikke meget mere?

Hvordan kan du få det til "ikke meget mere" ? Den koster ca. 3x så meget for bare kabitnet+processor. Så kommer der vel RAM + HDD oven i DeadConfused
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 16:11
925 kr for en NUC Celeron
25 kr for RAM i den blå
25 kr for USB Stick hvis ikke man har en liggende
25 kr for Mickey Mouse kabel hvis ikke man har et liggende

Alt i alt et sted mellem 900 og 1000 kr for en NUC der lamme tæver en Pi.

Til sammenligning skal der til Pi bruges; Pi, SD kort, Strømforsyning, Kabinet. Ca 400-500 kr.

Så for 400-500 kr ekstra får man noget der er meget bedre med hurtigere menuer, kan afspille fulde Blu-ray rips, afspille lossless HD lyd, osv. Altsammen de få ekstra penge værd synes jeg.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Bamse82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bamse82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 16:32
Tilbage til tråden-

JEg bruger XBMC og har benyttet RASPBMC på min Pi.

Det virker fint og er ufattelig nemt.
http://www.raspbmc.com/download/
Fra ovenstående link henter du UI installer til din PC/mac. Herfra kører resten stort set af sig selv.
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af nexium nexium skrev:

Jeg har også kun positive oplevelser med Openelec/XBMC. Jeg brugte Yatsee remote control til min android. Den er lysår bedre end den 'originale' xbmc remote til android.
Bruger dog ikke RPi'en mere, da jeg har fået et smartTV med indbygget plex, som kan det samme som den kunne.
Og den klarer Airplay rigtig fint.

Kan du bruge yatse Remote til plex?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
ninja777 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juni-2014
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ninja777 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 17:40
Har pt. en Raspberry Pi kørende, med en 4tb tilkoblet via usb. Den virker helt fint, og virker endda med LG's normale fjernbetjening til tv'et. 
Kører OpenElec og har ikke kørt andet. 
Kan i hvert fald både se en film på tv mens, der bliver streamet en film over netværket samtidigt uden lag. :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu