recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry Pi erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry Pi erfaringer

 Besvar Besvar Side  123 20>
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Raspberry Pi erfaringer
    Sendt: 24-September-2012 kl. 15:51
Her kan vi dele vores erfaringer med



Jeg fik min forleden dag og fik downloaded Raspbmc image til et 4 GB Sandisk SD kort jeg havde liggende.

Raspbmc kan hentes her: http://www.raspbmc.com/

I dag har jeg modtaget mine licenser til VC-1 og MPEG2 og skal have dem tastet ind i aften.

Licenserne kan købes her: http://www.raspberrypi.com/

Jeg vil primært forsøge at få XBMC til at snakke sammen med min TVSERVER, så den kan vise .ts filer.

Mvh
Henrik Badsted


Redigeret af Badsted - 25-September-2012 kl. 23:39
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 18:02
Jeg har også lige modtaget min. Jeg bestilte i onsdags. Prisen blev kr. 325,85
Jeg bruger et SanDisk Ultra SDHC I 4GB kort (gav kr. 32,70 i Tesco)
Ind til videre får den strøm fra 2 USB porte på mit TV via et Y-kabel, men jeg har købt en 1,1A oplader til en HTC Wildfire G8 til kr. 16,51. (et alternativt kunne være en iPad oplader som kan levere 2,1A og som også kan købes på eBay til under €3).
Pi'en kræver 7-800mA, så hvis man skal have tilsluttet yderligere udstyr kræver det en kraftig strømforsyning.

Jeg vil bruge den til RaspBMC så jeg kan streame 1080p, og HD optagelser fra eyeTV - det har min jailbreaket ATV2 problemer med.

Ifm RaspBMX skal den være tilsluttet til netværkskabel når den startes op første gang - den skal downloade en hel del - det tog vel 5-10min
TV'ets remote (G30) kan via VieraLink direkte bruges til at betjene RaspBMC.
Jeg er positivt overrasket over hvor hurtigt den booter sammenlignet med f.eks TViX og Xtreamer.


Redigeret af kim.t - 30-September-2012 kl. 09:42
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

I dag har jeg modtaget mine licenser til VC-1 og MPEG2 og skal have dem tastet ind i aften.

Hvor får man den slags licenser henne?

Jeg skal også snart til at lege med hindbær, bestilte i onsdags, fik mail tirsdag om at den var afsendt og nu kan postmasd per så godt snart få fingeren ud og aflevere den (hindbær'en, ikke fingeren!) så jeg kan få nørdet..
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

I dag har jeg modtaget mine licenser til VC-1 og MPEG2 og skal have dem tastet ind i aften.

Hvor får man den slags licenser henne?

Jeg skal også snart til at lege med hindbær, bestilte i onsdags, fik mail tirsdag om at den var afsendt og nu kan postmasd per så godt snart få fingeren ud og aflevere den (hindbær'en, ikke fingeren!) så jeg kan få nørdet..
På deres hjemmeside : http://www.raspberrypi.com/
Til top
HepHey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HepHey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg har også lige modtaget min. Jeg bestilte i onsdags. Prisen blev kr. 325,85
Jeg bruger et SanDisk Ultra SDHC I 4GB kort (gav kr. 32,70 i Tesco)
Ind til videre får den strøm fra 2 USB porte på mit TV via et Y-kabel, men jeg har købt en 1,1A oplader til en HTC Wildfire G8 til kr. 16,51
Pi'en kræver 7-800mA, så hvis man skal have tilsluttet yderligere udstry kræver det en kraftig strømforsyning.

Jeg vil bruge den til RaspBMC så jeg kan streame 1080p, og HD optagelser fra eyeTV - det har min jailbreaket ATV2 problemer med.

Ifm RaspBMX skal den være tilsluttet til netværkskabel når den startes op første gang - den skal downloade en hel del - det tog vel 5-10min
TV'ets remote (G30) kan via VieraLink direkte bruges til at betjene RaspBMC.
Jeg er positivt overrasket over hvor hurtigt den booter sammenlignet med f.eks TViX og Xtreamer.

Kan du ikke lige skrive tilbage hvordan det går med 1080P streaming og hvordan den køre i menu'erne for overvejer at skifte mit appel tv2 ud med sådan en for at den kan køre 1080P film :) 
syntes jeg har læst nogle steder at den skulle lagge lidt ved det men var vist kun på film over 20 GB eller sådan noget..
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 20:25
Nu har jeg testet 3 forslellige systemer på min, XBian, openelec og RaspBMC og må sige med alt den positivitet jeg har læst om den på nettet er jeg sq lidt skuffet

jow herre gud den kan afspille mkv i 720p og har testet et par stykker i 1080p, men har så også til gængælt nogle tv caps i 1080i som hakker helt vildt, bd iso er umuligt (jeg kan ihvertfald ikke få det til at køre flydende) og så skal man fandme også betale extra for at få lov til at afspille en dvd film, hvad blir det næste, en chip kort læser så man skal stikke sin kreditkort ind i den og betale for bare at bruge den

ja den er billig, men når jeg ser på det på denne måde, en tærte, en kasse (for dem der har den lyst), en powersuply (for dem der ikke har en liggende), et hdmi kabel, ja så vil jeg sq heller smide en 300-500 kr oveni og købe en streamer i stedet for, men det er nok bare mig

ja så glemte jeg lige at man skal betale for at bruge mpeg2 og vc-1 hardware encoding


Redigeret af Hackerjac - 24-September-2012 kl. 20:26
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 21:00
Lige modtaget min idag. Regner med at smide Raspbmc på min i morgen :-)
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M-P-A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 21:23
Modtog min i Fredags og har lidt blandede følelser overfor den, menuer og updates af div library's tager en god del tid - og til tider tager den sig nogle lange tænkepauser hvor den fryser i 10-20 sekunder.

Hvis man skal køre raspbmc rimeligt flydende skal man helst ikke vælge en "view"-måde med meget fanart + skiftende baggrunde osv, det gør xbmc ret skrabet og lidt ærgeligt.

Forhåbentlig giver den nye kernel med turbo-mode lidt flere hestekræfter, ellers er det ikke noget for mig.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

..... og så skal man fandme også betale extra for at få lov til at afspille en dvd film, hvad blir det næste, en chip kort læser så man skal stikke sin kreditkort ind i den og betale for bare at bruge den
Det er kun rimeligt at du skal betale. Det er ikke en medieafspiller du har købt så hvorfor skulle det være betalt licens til alverdens codecs. Det er en minicomputer du har købt. Når du køber en decideret mediaafspiller så har producenten (med mindre det er kinesiske producenter) betalt denne licens for dig, og inkluderet denne i salgsprisen.
Organisationen bag Raspberry Pi er en non-profit.


Redigeret af kim.t - 24-September-2012 kl. 21:26
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Nu har jeg testet 3 forslellige systemer på min, XBian, openelec og RaspBMC og må sige med alt den positivitet jeg har læst om den på nettet er jeg sq lidt skuffet

Jeg håber da ikke det er helt skidt nu da jeg også har investeret stort i denne "tærte" Wink

Er der nogen der har en oversigt over forskellen mellem de 3 udgaver, funktionalitet, stabilitet o.s.v?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 21:51
Den er rigtignok ikke så kraftig Smile

Jeg har nu indtastet mine licensnøgler og det har løst problemet med at den hakker ved afspilning af en BBC udsendelse fra DR1 (720p), men kun når jeg slår over på stereolyd.

Det tager desværre temmelig lang tid før den starter en afspilning, men det er muligvis mit netværk den er gal med. Min HD300 har dog ikke samme problem.

Jeg har hentet seneste version af Raspbmc (nightly build)

Jeg har ikke en 4theRecord server kørende endnu, det kræver, at jeg slukker for min SageTV server og det sker nok ikke lige med det første....

Jeg har installeret XBMC Remote på min iPhone og det spiller super, den reagerer med det samme og virker nem og ligetil.

Jeg opfatter den ikke som en mediastreamer, men mere som et stykke legetøj, der tilfældigvis kan hardwaredecode mediafiler, så jeg er endnu ikke skuffet :-)

Mvh
Henrik Badsted
Til top
torbenrp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenrp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 21:59
Nogen der har erfaringer med PleXMBC og om det er muligt at logge ind på en MyPlex konto (så man fx kan placere en i sommerhuset og streame hertil uden at konfigurere VPN eller lign)?

PleXMBC skulle vel også give den fordel (hvis man i forvejen har en Plex server kørende), at der transcodes og sendes en H264 stream til PI'en som den bør kunne æde råt uansat om det er blueray rip eller et dvd rip etc?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu