recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry Pi erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry Pi erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1 17181920>
Forfatter
Besked
Alf-69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Januar-2013
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alf-69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Hvis du har slettet og lagt raspbmc ind igen og det stadigvæk ikke virker har du måske fået beskadiget den lille kontakt der sidder i bunden af kortlæseren på pi´en der skal "opdage" at sd kortet er sat i - Jeg har oplevetat den lille fjeder kontakt er hoppet op!
At der kun er lys i power betyder bare at den ikke laver noget!


Ja ok, men jeg har tjekket alt og den vil intet, Jeg har aftalt med Komplett hvor den er købt, at de sender en ny og jeg sender den gamle retur...

Hvad gør jeg med hensyn til de 2 licenser jeg har købt, de virker jo ikk på den nye

Har skrevet til dig på sky

Til top
Gimle007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gimle007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2013 kl. 17:11
Er der nogle som har fået stofa webtv fra iPad/iphone til at virke over AirPlay ? Den stofa webtv addon på xbmc ser ikke ud til at virke !!
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2013 kl. 22:10
Nogle der bruger Pi'en med PVR, op mod en Dvbviewer RS..? (Har problemer med lyden på nogle kanal'er, f.eks. dr1, kanal4 osv..)
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 16:12
Har undersøgt det lidt nærmere nu..
Fejlen opstår først når jeg installer min MPEG licens.?? Har jeg ikke licensen på kan jeg sagtens høre lyden fint, dog ingen billede hvilket jo siger sig selv :)
Installer jeg licensen så opstår problemet, det ligesom lyden falder ud (ligesom en mobil med MEGET dårlig dækning) For at få lyd på igen skal jeg stoppe streamet, og vælge en kanal hvor lyden virker. Det er ikke nok bare at skifte kanal, nej streamet skal stoppes helt.
 
Nogle ider..?? Synes jeg har prøvet at ændre alt hvad der har med lyd/billede at gøre, uden held :/
 
 
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 17:03
Update..
Skifter man til Analog lyd, så er der lyd på. DOG med knas og små hak :( (De andre kanaler spiller fint, ligesom de gør når lyden er over HDMI..)
 
Bliver mongol af det her
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 14:29
Virkelig ikke andre der køre med Raspberry og Dvbviewer Recorder service..??
Er fejlen kun hos mig eller generelt..!!
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 19:33
Jeg er åbenbart den eneste der køre med dette setup, men skulle der alligevel sidde en med samme problem så er løsning at udvide PVR bufferen.
 
Tilføj følgende i Advancedsettings
<pvr>
   <minvideocachelevel>60</minvideocachelevel>
   <minaudiocachelevel>60</minaudiocachelevel>
 </pvr>
 
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 15:07
Skriver lige i denne ældre tråd i håb om lidt hjælp.

Jeg har købt mig en pi og smidt softwaren ind på som man skal. Men da den er færdig går mit tv i sort. Jeg bruger hdmi kabel fra pi til mit panasonic tv. Men hvad kan jeg gøre for at der kommer billede? Har lige nu prøvet at slette alt på mit sd kort og ligge det ind igen.. 

Håber virkelig der nogle der ved hvad jeg skal gøre for det træls nu her en Lørdag man er alene uden konen og kan hygge med det

Lasse
Panasonic TH42PX80
Bluetinum BT-DCT110
Nad C-370
Dali Blue 5005
Logitech Squeezebox Touch
Playstation 3 med netflix :)
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af l_rix l_rix skrev:

Skriver lige i denne ældre tråd i håb om lidt hjælp.

Jeg har købt mig en pi og smidt softwaren ind på som man skal. Men da den er færdig går mit tv i sort. Jeg bruger hdmi kabel fra pi til mit panasonic tv. Men hvad kan jeg gøre for at der kommer billede? Har lige nu prøvet at slette alt på mit sd kort og ligge det ind igen.. 

Håber virkelig der nogle der ved hvad jeg skal gøre for det træls nu her en Lørdag man er alene uden konen og kan hygge med det

Lasse

Forvent generelt mere respons i en ny tråd. Når du installere et os på sd (hvilket?) så laver den nogle partiotioner som du ikke umiddelbart kan se fra en windows maskine. Derfor skal du bruge det program du har brugt til kortet første gang som så oftest har en funktionalitet til at clear kortet helt og alle partitioner. 
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 22:41
Når jeg fik det til at køre.. Ved ikke lige hvad der gik galt men lavede bare install igen også køre det :) Jeg har et class 4 kort fra en camera men har hørt at class 10 er at fortrække.. Kan jeg afhjælpe de lidt sløve loade tider ved en nyt kort?
Panasonic TH42PX80
Bluetinum BT-DCT110
Nad C-370
Dali Blue 5005
Logitech Squeezebox Touch
Playstation 3 med netflix :)
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af l_rix l_rix skrev:

Når jeg fik det til at køre.. Ved ikke lige hvad der gik galt men lavede bare install igen også køre det :) Jeg har et class 4 kort fra en camera men har hørt at class 10 er at fortrække.. Kan jeg afhjælpe de lidt sløve loade tider ved en nyt kort?

Det var dejligt Smile. Class siger jo blot noget om minimum læse/skrive hastighederne på kortene og et hurtigere kort vil give dig hurtigere load tider sådan generelt. Så det må blive et ja!


Til top
ThePulse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThePulse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 16:05
Video vil generelt hakke med class 4 kort - så class 10 eller USB er påkrævet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 17181920>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu