recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry Pi erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry Pi erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1234 20>
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Nu har jeg testet 3 forslellige systemer på min, XBian, openelec og RaspBMC og må sige med alt den positivitet jeg har læst om den på nettet er jeg sq lidt skuffet

Jeg håber da ikke det er helt skidt nu da jeg også har investeret stort i denne "tærte" Wink

Er der nogen der har en oversigt over forskellen mellem de 3 udgaver, funktionalitet, stabilitet o.s.v?
Nå, jeg fandt lige selv denne her som jeg synes beskriver det rimelig god.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Dami4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Februar-2011
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dami4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 13:18

Jeg overvejer at købe sådan et legetøj, men jeg er lidt itvivl om den kan klare mine behov..
- Jeg vil bruge den i soveværelset som medieafspiller, og derfor skal den kunne streame 1080p mkv filer med DTS lyd til mit tv..
Har ingen forstærker i soveværelset og mit tv kan ikke decode DTS..

Nogen som ved om RPi kan klare 1080p med DTS lyd ?

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Dami4200 Dami4200 skrev:

Jeg overvejer at købe sådan et legetøj, men jeg er lidt itvivl om den kan klare mine behov..
- Jeg vil bruge den i soveværelset som medieafspiller, og derfor skal den kunne streame 1080p mkv filer med DTS lyd til mit tv..
Har ingen forstærker i soveværelset og mit tv kan ikke decode DTS..

Nogen som ved om RPi kan klare 1080p med DTS lyd ?



øhh hvad ?

mener du ikke nærmere at den skal kunne down sample dts til noget dit tv kan forstå

ellers fatter jeg ikke en døjt af hvad det er du vil, for hvad skal du med dts lyd når hverken du har en forstærker eller dit tv kan decode det
Til top
Dami4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Februar-2011
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dami4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af Dami4200 Dami4200 skrev:

Jeg overvejer at købe sådan et legetøj, men jeg er lidt itvivl om den kan klare mine behov..
- Jeg vil bruge den i soveværelset som medieafspiller, og derfor skal den kunne streame 1080p mkv filer med DTS lyd til mit tv..
Har ingen forstærker i soveværelset og mit tv kan ikke decode DTS..

Nogen som ved om RPi kan klare 1080p med DTS lyd ?



øhh hvad ?

mener du ikke nærmere at den skal kunne down sample dts til noget dit tv kan forstå

ellers fatter jeg ikke en døjt af hvad det er du vil, for hvad skal du med dts lyd når hverken du har en forstærker eller dit tv kan decode det
 
Okay, kan godt se at jeg har skrevet det på en lidt kompliceret måde.
- Flere af mine film har kun DTS lyd, men så vidt jeg ved er RPi ikke ret glad for det, da den ikke har kræfter til at down sample det. (Efter hvad jeg har læst)
 
Mit spørgsmål er sådan set simpelt nok.
Kan jeg bruge RPi til, at se mine 1080p med DTS lyd i mit soveværelse?  
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrikwich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Dami4200 Dami4200 skrev:

Jeg overvejer at købe sådan et legetøj, men jeg er lidt itvivl om den kan klare mine behov..
- Jeg vil bruge den i soveværelset som medieafspiller, og derfor skal den kunne streame 1080p mkv filer med DTS lyd til mit tv..
Har ingen forstærker i soveværelset og mit tv kan ikke decode DTS..

Nogen som ved om RPi kan klare 1080p med DTS lyd ?


Først og fremmest Dami4200 klik HER - det var nemt ikke?

Umiddelbart tror jeg ikke den kan klare det, se link.

Link

Det virker dog til at chippen understøtter hardware dekodning, man at der blot ikke er en licens til det endnu, men rasp pi teamet arbejder på at få den "compliance testet" så man kan få en licens, se link

Link
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 13:57
Jeg har ikke fået testet det store endnu, men jeg tror at 1080p skal afspilles vis USB HDD - ikke LAN/Wifi.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 16:10
Som jeg har læst mig til, opstår problemet med 1080p, som kim.t nævner, via lan/wifi, da den bruger for meget cpu på blot at hente data'en via netværket. Vil tro at det nye turboboost firmware vil give den nok krafter til at klare det, men har ikke modtaget min endnu (har bestilt via RS og de er røv sløve)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg har ikke fået testet det store endnu, men jeg tror at 1080p skal afspilles vis USB HDD - ikke LAN/Wifi.
Jeg har prøvet med en enkelt 1080p film via LAN, virker fint.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 16:27
jeg har prøvet med en tv cap 1080p24 og dts 5.1 den kunne den ikke klare over lan

jeg har sågar som tidligre nævnt også 1080i tv caps som den ikke kan klare


så med mindre den nye turboboost ændre en del på preformance ryger den sq på lossepladsen


Redigeret af Hackerjac - 25-September-2012 kl. 16:28
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 20:28
Har ingen problemer med at afspille 1080i optagelser fra DVB-C. De afspilles fint via LAN - det er dem jeg har problemer med på min ATV2.
Har lidt problemer med at skærmkalibreringen ryger - dvs. positionen på skærmen. Den skifter og kniber/strækker billedet i menuer så man ikke kan se det nederst/øverste af skærmen. 
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 22:19
Den her nye turbo firmware, vil den kunne installeres, hvis man køre raspbmc på sin raspberry pi ? For så vil jeg prøve. Hvis jeg ellers kan finde en "How to" til hvordan man gør.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 22:23
Jeg har prøvet at overclocke min inde fra selve Raspbmc. Den ville ikke køre med fuld skrue, men 950 på CPU og 450 på GPU'en fungerer fint. Og man mærker det meget tydeligt både på menuerne og på den tid, det tager at loade en film via LAN.

Mvh
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu