|
Raspberry Pi erfaringer |
Besvar ![]() |
Side <1234 20> |
Forfatter | ||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
||
![]() |
||
Dami4200 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2011 Status: Offline Point: 65 |
|
Jeg overvejer at købe sådan et legetøj, men jeg er lidt itvivl om den kan klare mine behov.. Nogen som ved om RPi kan klare 1080p med DTS lyd ? |
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
øhh hvad ? mener du ikke nærmere at den skal kunne down sample dts til noget dit tv kan forstå ellers fatter jeg ikke en døjt af hvad det er du vil, for hvad skal du med dts lyd når hverken du har en forstærker eller dit tv kan decode det |
||
![]() |
||
Dami4200 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2011 Status: Offline Point: 65 |
|
Okay, kan godt se at jeg har skrevet det på en lidt kompliceret måde.
- Flere af mine film har kun DTS lyd, men så vidt jeg ved er RPi ikke ret glad for det, da den ikke har kræfter til at down sample det. (Efter hvad jeg har læst)
Mit spørgsmål er sådan set simpelt nok.
Kan jeg bruge RPi til, at se mine 1080p med DTS lyd i mit soveværelse?
|
||
![]() |
||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
|
Først og fremmest Dami4200 klik HER - det var nemt ikke? Umiddelbart tror jeg ikke den kan klare det, se link. Link Det virker dog til at chippen understøtter hardware dekodning, man at der blot ikke er en licens til det endnu, men rasp pi teamet arbejder på at få den "compliance testet" så man kan få en licens, se link Link |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
|
Jeg har ikke fået testet det store endnu, men jeg tror at 1080p skal afspilles vis USB HDD - ikke LAN/Wifi.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
|
Som jeg har læst mig til, opstår problemet med 1080p, som kim.t nævner, via lan/wifi, da den bruger for meget cpu på blot at hente data'en via netværket. Vil tro at det nye turboboost firmware vil give den nok krafter til at klare det, men har ikke modtaget min endnu (har bestilt via RS og de er røv sløve)
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
|
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
jeg har prøvet med en tv cap 1080p24 og dts 5.1 den kunne den ikke klare over lan
jeg har sågar som tidligre nævnt også 1080i tv caps som den ikke kan klare så med mindre den nye turboboost ændre en del på preformance ryger den sq på lossepladsen Redigeret af Hackerjac - 25-September-2012 kl. 16:28 |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
|
Har ingen problemer med at afspille 1080i optagelser fra DVB-C. De afspilles fint via LAN - det er dem jeg har problemer med på min ATV2.
Har lidt problemer med at skærmkalibreringen ryger - dvs. positionen på skærmen. Den skifter og kniber/strækker billedet i menuer så man ikke kan se det nederst/øverste af skærmen.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 710 |
|
Den her nye turbo firmware, vil den kunne installeres, hvis man køre raspbmc på sin raspberry pi ? For så vil jeg prøve. Hvis jeg ellers kan finde en "How to" til hvordan man gør.
|
||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
||
![]() |
||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
|
Jeg har prøvet at overclocke min inde fra selve Raspbmc. Den ville ikke køre med fuld skrue, men 950 på CPU og 450 på GPU'en fungerer fint. Og man mærker det meget tydeligt både på menuerne og på den tid, det tager at loade en film via LAN.
Mvh
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 20> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |