recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry Pi erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry Pi erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1 181920
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Video vil generelt hakke med class 4 kort - så class 10 eller USB er påkrævet
Nej - jeg bruger selv et Class 6 - SanDisk Ultra uden problemer.
Jeg prøvede med en enkelt USB nøgle og det kørte simpelthen så langsomt, så det blev droppet igen.
Til top
ThePulse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThePulse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 16:50
Class 4 er for langsom, class 6 er ok - class 10 er super.
USB 1.0 er for langsom USB 2 og 3 super.
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 22:02
Når jeg har nu installeret en masse på den som jeg ikke vil nævne her.. Jeg oplever INGEN hakkeri med class 4 kort og har godt nok set mange film Tongue
Så alt i alt er det jo bare super dejligt.. Jeg er glad og tilfreds med boksen og den gør sit job. Fik den enda sat op uden tastatur da den kunne acceptere min trådløse mus hvorefter jeg aktiverede min smartphone også klarede tingene den vej. Min kæreste er også super glad for den nye pi dog mener jeg appen er lidt lala den kunne godt forenkles lidt synes jeg.

Med hensyn til det hakkeri. Kan det mon skyldes jeg ikke oplevere hakkeri pga det er 512mb ram udgaven jeg har købt?

En anden feature jeg har lagt mærke til er at jeg kan bruge min fjernbetjening fra mit panasonic tvClap. Samt at når jeg slukker min pi lukker mit tv også ned.. Dette er rart så spare jeg da lidt på strømmen på min smartphone..

Og et stort tak skal lyde til brugeren herinde der har lavet en guide i opsætning af undertekster det virker finno.

Jeg er bare så imponeret over den PI og sikke et billede den sender ud i 720p det er fedt af sådan en lille sag at klare det.. 

Sikke en lang smøre Lasse her er bare glad for sin nye gadget det virker


Redigeret af l_rix - 30-Juni-2013 kl. 22:04
Panasonic TH42PX80
Bluetinum BT-DCT110
Nad C-370
Dali Blue 5005
Logitech Squeezebox Touch
Playstation 3 med netflix :)
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 08:54
Prøv quartz temaet eller et andet light weight tema. Synes generelt at standard temaet er lige lovligt tungt.

En usb-stick vil ikke nødvendigvis være hurtigere lige gyldigt om det er usb 1.0, 2.0 eller 3.0. 

Class siger noget om minimums hastigheder og dit class 4 kort kan være bedre end mit class 10. Så er det dog markedsført rigtig dårligt :)

Usb version er omvendt en maksimal hastighed men begrænsningen ligger stadig i selve hukommelsen. Det nemmeste er uden tvivl bare at kigge på skrive/læse hastigheder.
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 10:17
Hvor går man hen og vælger et andet tema? Jeg bruger kun program og film delen så for min skyld kunne de andre menu'er godt fjernes så det køre endnu hurtigere.. Men det lidt sjovt at prøve det på min mac der flyver det jo bare afsted :)

Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Prøv quartz temaet eller et andet light weight tema. Synes generelt at standard temaet er lige lovligt tungt.

En usb-stick vil ikke nødvendigvis være hurtigere lige gyldigt om det er usb 1.0, 2.0 eller 3.0. 

Class siger noget om minimums hastigheder og dit class 4 kort kan være bedre end mit class 10. Så er det dog markedsført rigtig dårligt :)

Usb version er omvendt en maksimal hastighed men begrænsningen ligger stadig i selve hukommelsen. Det nemmeste er uden tvivl bare at kigge på skrive/læse hastigheder.
Panasonic TH42PX80
Bluetinum BT-DCT110
Nad C-370
Dali Blue 5005
Logitech Squeezebox Touch
Playstation 3 med netflix :)
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 10:32
Fandt lige ud af det.. Synes dog ikke den virker ret godt med undertekst delen.. Ihvertfald ikke fra min mac. Måske det lidt anderledes at styre på min pi
Panasonic TH42PX80
Bluetinum BT-DCT110
Nad C-370
Dali Blue 5005
Logitech Squeezebox Touch
Playstation 3 med netflix :)
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2013 kl. 19:45
nevermind det virker nu. Så der var ikke noget alligevel

Redigeret af digitalt.tv - 06-December-2013 kl. 20:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 181920
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu