recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry pi og Windows 10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry pi og Windows 10?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2015 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Ser ud til, at jeg er hoppet i journalisternes positive fortolkninger :)
Jeg finder frem til en alternativ løsning.

Tak for alle jeres svar.

Og hvad er så den alternative løsning?

Kan melde tilbage med, når jeg har fundet på den. Men måske en billig pc med en tilkøbt win 8 licens. En aflagt bærbar med Linux, eller raspberry pi med en gang Linux på.

Ville bare helst undgå Linux da det er mig der ender med at skulle supportere, og vi bor ret langt fra hinanden.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2015 kl. 21:26
pi2 kan da sagtens køre en linux? 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2015 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

pi2 kan da sagtens køre en linux? 

Det kan den ihvertfald, og gør det helt fornuftigt til det ønskede brug. Men ender det med en Linux distro, kan jeg nok flække noget gratis sammen til ham i stedet. Fx en af mine meget gamle aflagte bærbare med lubuntu. Den kører fornuftigt, men har bare svært ved atvsupportere det for ham.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 00:26
Hvad med en Pi2 med Windows 10
https://www.youtube.com/watch?v=EjGDJzDLkBw
https://www.youtube.com/watch?v=ALVJaJG-1Bw

Redigeret af guldhammer - 20-Juni-2015 kl. 00:35
//Guldhammer
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2015 kl. 21:58
@Aerik - bare sørg for at den bærbare kan håndtere 64bit OS. min 2005-6 HP nx6110 har ikke understøttelse for pae(celeron 1,4ghz), så nu kan lubuntu ikke opdateres længere da de nye kernels ikke længere understøtter uden.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu