|
raspberry pi |
Besvar |
Forfatter | |
Treated
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Marts-2016 kl. 07:15 |
Søger lige nogen som kan fortælle hvilket system som er mest brugervenlig til disse PI.
Her tænker jeg på at der skal kunne skrives et par dokumenter, måske gå på nettet lidt. Det er faktisk det Der er jo flere OS som er rigtig gode, men hvilket er mest brugervenlig? der er jo både NOOBS, ubuntu mate, raspbian, windows iot osv
|
|
BehnReady
Bruger Oprettet: 01-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er reelt kun to valg til det brug du beskriver, nemlig ubuntu mate og raspbian. Noobs er kun en install manager, og Windows 10 IOT er ikke et komplet operativ system med desktop osv. Det er kun til at loade og køre en applikation ad gangen.
Af ubuntu mate og raspbian har jeg selv kun benyttet raspbian, og det er ok men heller ikke mere. Jeg kan godt forestille mig at brugervenligheden er bedre i ubuntu. |
|
Treated
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Funktioner
Tak(0)
|
ahh okay, har nemlig ikke rodet med noget som helst af det, men hældte os mere til ubuntu. Jeg tror det skal testet så.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |