|
Rasperry pi VS WD tv live eller en 3.? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-thomas-88 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-December-2013 Status: Offline Point: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-December-2013 kl. 14:43 |
Hej :)
Jeg har før i tiden været meget glad for XBMC som har kørt via min stationære computer i stuen, koblet til fjernsynet med HDMI cable. Efter min kæreste har opdaget netflix er jeg også blevet ganske glad for det. Mit TV er et Panasonic fra 2011 - dvs ingen smart mulighed for netflix :( Jeg har lavet en "Launcer" i XBMC så den automatisk åbner netflix i IE. Dette fungere også meget fint, bortset fra at jeg ikke kan bruge Yatze remote til at styre netflix i IE :( I soveværelset har vi en ældre WD tv live (gen. 1) som fungere fint til streamin af film på hjemmenetværket. Den kan dog ikke fungere med netflix :( Jeg leder derfor efter en løsning hvor jeg kan tilgå en NAS og se film fra, samt bruge netflix og eventuelt andre tjenester (HBO med flere) Jeg har kigget på en WD TV live gen 3. Der skulle have mulighed for at vise netflix samt tilgå NAS. Trådløst endda. Er WD'en det åbenlyse valg eller er der noget jeg overser? Der er jo også Rasperry pi, men da der ikke er den store prisforskel så virker WD'en meget mere tiltalende :) Hvordan fungerer det med at streame over WIFI? kan det lade sig gøre uden at hakke ? Kom gerne med input's og jeres tanker herom :)
|
|
![]() |
|
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du har en forstærker der kan klare passthroug så helt sikker RPI er mega glad for min!
|
|
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
|
![]() |
|
-thomas-88 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-December-2013 Status: Offline Point: 41 |
Hvad er Passthroug?
![]() |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
Såvidt jeg er orienteret, så kan RPI da ikke vise Netflix.... Eller er der noget, jeg har misforstået?
Mvh Henrik Badsted
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Jo - det skulle den nu kunne. Du kan nu vælge om du vil køre silverlight eller html5 løsning, og hvis man har en rpi skal du køre html5 - så skulle skidtet virke. Du skal bare gå ind under din konto og i afspillerindstillinger vælge html5 fremfor silverlightafspiller. - så skulle det "spille".
PS - synes også bare generelt at netflix er langt mere responsiv når man kører det via html5 end via silverlight - men det er nok fordi jeg kører det via mac. Silverlight til mac er bare noget junk. Redigeret af claus_jac - 16-December-2013 kl. 13:26 |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Redigeret af miri - 16-December-2013 kl. 14:43 |
|
miri
|
|
![]() |
|
OKay, dvs jeg skal ikke have en rasperry pi :D
Hvad er jeres erfaringer med WD live Gen. 3? Er det noget der dur eller er der en bedre løsning til mit behov?
|
|
![]() |
|
Lige en update !
Jeg endte med at købe en wd tv, og er fuldt ud tilfreds. Den fungere upåklageligt og kan streame 1080p uden at hakke :) Den eneste ulempe er at den tager næsten 2 minutter om at starte op, men det er til at leve med.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |