|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Et Logitech Driving Force Pro til PS3 (kr 999) er i hvert fald ganske godt
Og så kan jeg godt lide at disse Logitech rat virker som fuld betjening af PS3 samtidig, så man styrer hele spillet fra rattet med de velkendte knapper. Og Force Feedback er prikken over i'et når man spiller bilspil. Det er en stor ekstra oplevelse ved GT5 (udover grafikken og surroundlyden). Det er sjovt at køre i en Suzuki, og virkelig opleve at det er en "skrammelkasse" alene ved at force feedback sender bilens rystelser videre /Lars
|
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Miths ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Status: Offline Point: 413 |
![]() |
|
Jeg formoder at der også er ordentlig fjederbaseret force feedback implementeret i GT5P, og ikke bare "rumble" effekter som du beskriver her? Kommer det i nærheden af PC sims som GTR2, rFactor, LFS osv.? |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Jo, jeg har bare ikke så store erfaringer med bilspillene, at jeg kan beskrive det så nøje Men jo, rattet trækker godt i hænderne når man kører af banen, bliver ramt i siden af en anden bil eller bare skrider ud pga. for høj fart i et svinget.
Ingen anelse. Jeg vil gætte på det som minimum er samme niveau i betjeningen, men dertil bedre grafik og lyd (pga. den kraftige grafik engine i PS3). Dette ud fra at GT5 er elite spillet til PS3, her godt nok i en "forhåndsversion" ... Men det er udråbt som det, der skal vise alle vejen frem med hvad den konsol kan. Så den får i hvert fald på alle tangenter /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
|
Jeg er selv samme rat og kan kun sige at det er et super fedt rat! Jeg havde et billigere logitech rat til PC, men det her er SÅ meget bedre, langt bedre force feedback og bedre at holde på, pedalerne virker langt bedre, med modstand i bremsen (som man mærker i en rigtig bil). Jeg vil aldrig nogensinde købe billige rat mere, det her er så meget federe. Jeg fandt dog mit til omkring 650 kr på edbpriser.dk |
||
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
||
![]() |
||
Miths ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Status: Offline Point: 413 |
![]() |
|
Jeg mente nu specifikt med hensyn til force feedback, som generelt er virkelig fremragende i de nævnte PC sims. Som racing sim generelt mener jeg overhovedet ikke at GT5 kan komme i nærheden af det bedste PC spillene har at byde på, med hensyn til kørefysik og AI. Hvilket dermed ikke sagt at jeg ikke selv synes ganske godt om GT5P (udover at jeg sgu godt kunne bruge et par ekstra tracks udover de nuværende seks - hvoraf mindst et par stykker er halvkedelige) ![]() |
||
![]() |
||
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
|
Men alt i alt, så er der altså ikke nogen, der kan sige noget godt om rat til PS3, som ikke hedder Logitich til fornavn?
Nikolaj Redigeret af Nikodk - 09-April-2008 kl. 22:17 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Udover specialbyggede og hundedyre systemer (som naturligvis kun kan bruges til PC sims), så er Thrustmaster vist stort set kun den eneste anden producent af rat- og pedalsæt der sådan rimeligvis tidligere har kunnet konkurrere med Logitech - og vel at mærke kun med de billigere modeller. Et Logitech G25 er flere klasser over selv Logitechs eget næstbedste sæt (Driving Force Pro), og jeg er ret overbevist om at Thrustmaster sættene heller ikke kan konkurre med det betragteligt billigere - men stadig virkelig gode - DFP sæt. Jeg tjekkede lige Thrustmasters website, de har tilsyneladende to PS3 rat - Ferrari GT Experience Racing Wheel og Universal Challenge 5 in 1 Racing Wheel. Jeg tror nu nok stadig min klare anbefaling lyder på Logitech ![]() Hvis det stadig er for høj en prisklasse, så er der Driving Force EX, men så begynder vi som sagt at nå ned i en klasse hvor Thrustmaster måske faktisk kunne være et godt alternativ, uden at jeg dog overhovedet skulle kunne sige det med sikkerhed. Hvis du besøger et stort forum for PC racing sim fans (fx. rscnet.org), så står den vist hos langt de fleste medlemmer (dem der ikke har de der afsindigt dyre specialsystemer ![]() Logitech har muligvis lidt konkurrence når det handler om at lave de bedste mus og keyboards, men når den står på racing wheels, så er de vist ikke just under pres. Hvilket heldigvis ikke har betydet at de har slækket på kvaliteten af deres produkter. |
||
![]() |
||
logan-five ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
|
Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel kan sagtens hamle op med G25. PS3 rat med wireless USB og andet lir. Kan godt poste et billede af setup'et men mangler at få færdiggjort en holder samt venter på at pz85e kommer med fragtmanden. |
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
|
det var godt nok også meget billigere var.? ![]() |
||
![]() |
||
logan-five ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
|
2200 ca samme pris som da G25 kom på markedet og med de features
synes jeg det er ok- men behov er jo individuelt så pris kan altid diskuteres ligesom ved højttalere etc etc |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den havde jeg godt nok ikke set før, men efter at have rodet lidt rundt på nettet, kan jeg se at det vist nærmest også kun har været på markedet i en måneds tid eller to? Og det er tilsyneladende et virkelig godt alternativ til G25 - omend det vel også burde være tilfældet med en pris i samme niveau eller højere ![]() Jeg fandt lige en meget lang og meget grundig anmeldelse her: Fanatec review Og der er også et par tråde på rscnet.org - her er en af dem: Fanatec impressions |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mener at rattet blev sendt ud til frivillige beta testere i januar, modtog
mit medio feb, var dog ikke tester. En af de ting som jeg - som konsol ejer - er glad for, er at man har mulighed for at indstille det til 180, 360-og 900-graders rotation via en LCD øverst på rattet. Således kommer både sega rally (gammel arcade fan) og burnout til at fungere ok. En anden ting PS3 ejere har fordel ved, er at knapperne bliver belyst alt efter om rattet er tilsluttet PC eller PS3. Endelig som også en mindre ting har rattet en rumble-funktion, som gør at rattet ryster når der trykkes på speederen. Generelt synes vi PS3 ejere efterhånden har mange gode racers at hente ned fra hylden - er jeg den eneste som tester weekendens f1 banen inden jeg ser det i fjerneren ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |