recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raumfeld NAS scanning problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raumfeld NAS scanning problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slartibartfast Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-September-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slartibartfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Raumfeld NAS scanning problem
    Sendt: 22-September-2015 kl. 08:01
Hej forum, håber i kan hjælpe mig.

Jeg har lige købt en Raumfeld Connector2, som egentlig skulle erstatte min Sonos. Primært for at have mulighed for at spille 24bit filer fra min NAS. Opsætningen af Raumfeld er nemt og hurtigt. TuneIn radio virker perfekt. Her kan man selv vælge hvilken opløsning der skal streames i. Fedt. Men så kommer problemet, da jeg skal til at tilføje min NAS. Den kan sagtens finde den, og den begynder også at scanne efter musik. Problemet er, at efter 12 timer har den kun fundet 4500 musik filer ud af 25.000! Det er hvis jeg bruger den som UPnP server. Hvis jeg bruger den som Network share, finder den 500 musik filer på 5-6 timer. Er der andre der også har dette problem? Den står stadig til at scanne, men har i de sidste par timer ikke tilføjet noget musik. Jeg kan ikke huske hvor lang til det tager på Sonos, men mener bestemt er der langt under en time. Jeg bruger en Netgear ReadyNas duo, som på alle andre enheder virker upåklageligt. 

Mvh. Dennis
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 08:20
Kan ikke svare på, hvorfor den tager så lang tid om det. Men det tog ikke særlig lang tid fra min server (Win7 med almindelig share-mappe). Tiden var vist meget lig den på Sonos. Har omkring 25.000 numre og det tog vel omkring 10 minutter. Dog var både Raumfeld Connector og server forbundet over LAN. 
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 18:44
Prøv at kontakte deres support, de svarer hurtigt og på dansk.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slartibartfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 19:25
Det gjorde i eftermiddags :-) de er meget flinke, men kendte ikke umiddelbart til problemet. Han bad mig om at genstarte og indlæse musikken fra ny og lade den stå at scanne natten over. Det kan åbenbart tage lang tid, at indlæse musikken. Hvis det ikke virker, skulle ringe tilbage og så vil de undersøge det nærmere. Jeg skriver når jeg finder ud af noget. Er der andre der har samme problem, hører jeg gerne fra jer :-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slartibartfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 20:47
Lige en update til dem der interesseret. Jeg har i dag været i mail kontakt med den danske Raumfeld support. De er utrolig flinke og hurtige til at svare. De fik oplysninger om mit netværk (router, nas, firmware version osv). De vil så få en tekniker til at kigge på sagenThumbs Up Deres umiddelbare teori, gik ud op, at noget overbelaster Connectoren under indekseringen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 00:56
De har sikkert spurgt dig og du har sikkert gjort det, men spørger lige for en sikkerheds skyld: Har du prøvet at lave et reset? Der sidder an knap til det bagpå..
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slartibartfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 06:15
Ja, det har jeg prøvet.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 14:07
Jeg var nødt til at spørge :)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slartibartfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 14:27
Helt i orden :-) Alle løsningsforslag modtages med stor tak Thumbs Up
Til top
Morten74 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2015
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 14:33
Hej Dennis

Fik du løst problemet med din Connector2?
Jeg er nemlig stødt ind i samme problem.
Det pudsige er at jeg faktisk kan afspille musik fra NAS'en til Connectoren. Men Raumfeld app'en påstår stadig at NAS'en er offline...

Jeg har lige kontaktet support.

Mvh Morten
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu