recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raw harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raw harddisk

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Raw harddisk
    Sendt: 23-August-2014 kl. 08:28
Hej
Jeg har haft nogle netværks problemer med min Nas og har nu flyttet hd over i en win7 maskine.
jeg kunne ikke se hd under my computer og kunne ikke tildele den drev bogstav i diskhåndtering. og fik udvidende konverteret den til raw
jeg har prøvet med get data back men den understøtter vist ikke raw
Hvad gør jeg?
Mvh
Svsommer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 08:44
Glæder dig over at du nu har en Tom disk.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Glæder dig over at du nu har en Tom disk.

Klaus

jo dejligt
Mvh
Svsommer
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2009
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 08:59
Det er ikke så meget at gøre når du har været ved at rode med den i windows.
Normalt mounter man den i linux med lvm og trækker dataen ud. 
hvilken nas snakker vi om?

Redigeret af brisk - 23-August-2014 kl. 09:00
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:

Det er ikke så meget at gøre når du har været ved at rode med den i windows.
Normalt mounter man den i linux med lvm og trækker dataen ud. 
hvilken nas snakker vi om?

det er en medion med wd hd. hvis jeg formatere den kan jeg så være heldig med Ged data back?
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 09:06
jeg har http://www.easeus.com/datarecoverywizard/recover-raw-drive.htm
den til at køre på 12 time nu og mangler 55min men det ser ikke udtil den har fundet noget.

Redigeret af svsommer - 23-August-2014 kl. 09:07
Mvh
Svsommer
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 09:20
Formarter disken og indlæs din backup igen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Formarter disken og indlæs din backup igen.

backup som jeg ikke har
Mvh
Svsommer
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2009
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 09:29
du er i gang med bruge værktøjer til at gendanne data fra et helt andet file system.
den vil / kan ikke finde noget da den leder efter noget som aldrig har været der.

du skal lede efter værktøjer til ext2 
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 09:33
Okay, øv  - til anden gang så kig på crashplan.com

Hvis din data er virkeligt vigtig, så skal du frakoble disken og sende den til fagfolk der ved hvad de laver. Så får du med garanti data igen, men de tager også godt betalt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 07:43
jeg har nu formateret hd til NTFS og scannet med Icare data recovery
og den finder mine fire hoved mapper men ikke undermapperne kun en masse filer.
hvis jeg køber licens til icare kan jeg så være sikkerpå den samler de rigtige filer i undermapperne?
Mvh
Svsommer
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

jeg har nu formateret hd til NTFS og scannet med Icare data recovery  <-- BUT WHY!!! Wacko
og den finder mine fire hoved mapper men ikke undermapperne kun en masse filer.
hvis jeg køber licens til icare kan jeg så være sikkerpå den samler de rigtige filer i undermapperne?
nej - den samler intet i undermapper, du har nu raw data med tilfældige filnavne, som du selv skal finde ud af hvad er.
Alting skal nu kopieres ud til en anden disk og bearbejdes på denne disk. Hver gang du arbejder på disken, skriver du potentielt en fil over som du ønsker at redde!!!

For det første skal du holde nallerne væk fra tingene, hvis du ikke har 100% styr på hvad du laver.

Hvis dine data er super vigtige, så stop alt og send din disk til IBAS og betal hvad det koster.

Ibas kan MÅSKE hente de fleste af dine filer ud, men du skal angive hvilke data mønstre de skal søge efter og hvilken NAS data kommer fra. Er det Word dokumenter eller billeder?

Du kan ikke forvente at få alle dine data ud efter den operation du har lavet.

Den rigtige procedure er at mounte disken på eksempelvis en linux maskine, eller først at klone disken med et værktøj.

Redigeret af Cyberguyen - 24-August-2014 kl. 10:32
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu