recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RCA kabel til BeoLab 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RCA kabel til BeoLab 1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
catch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér catch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: RCA kabel til BeoLab 1
    Sendt: 03-August-2019 kl. 12:59
Hej

Jeg skal til at købe RCA højtaler kabel til mine Bang og Olufsen Beolab 1 højtaler. Kablerne skal forbindes imellem NAD 114 Stereo Preamplifier via PREOUT til Beolab 1 LINE/phone udgang.

Jeg synes kabel markedet er ret stort og rigtig mange forskellige mærker der ude. Jeg har set på nogle forskellige mærker og priserne svinger rigtig meget. Har kigget lidt på audioquest, Supra og mange flere.

Jeg har stor set ikke erfaring med RCA/phone kabel eller noget så jeg er ret ny i gamet.

Har set til disse 3 kabel inde på av-cables. Nogle der har godt bud på hvilken en der er passer bedst og hvorfor?

1 . SUPRA Dual RCA stereo lyd kabelsæt

 https://www.av-connection.dk/?PGr=860

2. Inakustik Premium Stereo Phono kabel

https://www.av-cables.dk/phono-kabler/inakustik-premium-stereo-phono-kabel-3-m.html

3.  QED Performance Phono kabel

 https://www.av-cables.dk/phono-kabler/qed-performance-phono-kabel-3-m.html

Har et Budget på 500 kr

Hilsen

Catch



Redigeret af catch - 03-August-2019 kl. 13:04
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 13:13
Hej catch

Hvor langt skal du trække dine kabler ?


Redigeret af beovox141 - 03-August-2019 kl. 14:21
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 17:38
Tror måske jeg har en del af det liggende.
Hvor er du fra?
Til top
catch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér catch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 21:31
ca 2 meter
Til top
catch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér catch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 21:32
Er fra København
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2019 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af catch catch skrev:

ca 2 meter

Hvis det kun er et par meter ville jeg ikke spilde mange kroner på det phone kabel.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2019 kl. 14:20
Prøv evt. disse. Syntes du lyden er for dårlig,(tror jeg nu ikke den er 😉) så er det ikke det store spild af penge..

Frank


Redigeret af Frank13 - 04-August-2019 kl. 14:21
Til top
catch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér catch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2019 kl. 22:40
Ja, det kunne man også. Men hvornår er lyden endelig dårlig. Hvad skal man måle det sammen med. ?
Til top
catch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér catch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2019 kl. 22:40
Ja okay. Så endelig kunne jeg bare tag en billig en? Så kunne jeg evt se hvad der lyder bedst
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 07:55
Det jeg har oplevet i negativ retning med billige kabler, har været dårlig skærmning mod indstråling fra strøm og ligne. Hvis kablerne ikke skal ligge i en "ormegård" så er der en god chance for et godt resultat. 

Frank 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu