|
[RCA-stik] Hjælp! Har jeg dummet mig her!? |
Besvar |
Forfatter | |
Chaospling
Guld medlem Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 22:40 |
Jeg har været ude og købe brugte halvdyre RCA kabler for første gang, da jeg skal forbinde en DAC (NAD D1050) og en surround receiver (Denon X5200) med en stereoforstærker (Wyred4Sound STI-500).
Der er ikke meget ved RCA-stikkene på den DAC og kablerne kan stort set ikke sidde fast på dem (de skal skrues for at sidde fast). Er det mig, der misforstået noget? Kablerne kan vel godt sidde fast, men jeg synes, at jeg kan rokke lidt på dem - modsat et par billige RCA-kabler, der kan sættes helt ind. Ingen steder har jeg læst, ingen steder har jeg hørt, ingen har fortalt mig, at der er forskellige RCA-stik, som gør, at de muligvis ikke kan bruges. Men jeg får måske fuldt udbytte af kablerne alligevel? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19423 |
Funktioner
Tak(0)
|
Frem for at bruge et par dyre kabler der sidder, ringe, bruger du bare de billige der giver god forbindelse.
Hvilke kabler er det du har købt? Klaus |
|
Chaospling
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har købt 2 styk Tara Labs Axiom og 3 styk Vincent High end. Alle RCA selvfølgelig og alle har nogle ordentlige klodser af nogle stik. Og ja de er nu dyre for mig, men for mange andre er det vel stadig "de billige" kabler.
|
|
nhj4
Bruger Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
Funktioner
Tak(0)
|
nogle RCA stik skal spænes fast til hun stikket for en god forbindelse
|
|
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja. Den er god nok.
Du kan læse det nederst her:
|
|
Chaospling
Funktioner
Tak(0)
|
Ah ja, jeg er med på, at stikkene kan spændes - det kan de vist på alle dyrere RCA kabler, men man får følelsen, at stikket ikke er kommet langt nok ind, da stikket er så tykt. Så jeg er lidt usikker på, om "splitten" på stikket er kommet helt i bund.
Jeg har desværre ikke kunnet tjekke om forbindelsen var i orden, da jeg selvfølgelig har købt et USB-kabel med forkert USB-B stik, men når jeg får det rigtige, tjekker jeg hele systemet af. Gode råd modtages stadig så vel som oplysninger om RCA, XLR og USB-kabler. |
|
nhj4
Bruger Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |