recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd ang trådløst hjemme netværk.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd ang trådløst hjemme netværk.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Emne: Råd ang trådløst hjemme netværk.
    Sendt: 05-Februar-2011 kl. 21:21
Hej.
 
Har et problem med mit trådløs netværk herhjemme.. Har lige købt mig en d-link dir 825, fordi jeg lige er flytte i hus, og skal bruge en router med god rækkevidde. Fik at vi at jeg skulle få en god "n" router.
Nu har jeg fået sat det op, og kørt med det i nogen tid.
internettet virker ok på alle 3 enheder (dog med næsten halvt signal i stuen) men det interne trådløs (comp og comp imellem) er så langsomt at jeg næsten ikke engang kan afspille musik og overføre filer fra den ene til den anden ? selv afspilning og overførsel for sig selv går meget langsomt..
Der er max 10-15 meter imellem routeren og den ene comp.. Den har enda en d-link dwa 160 usb adaptor i. Det køre stadig utrolig langsomt?
Skal jeg ud og have mig en anden router el hvilke alternativer har jeg?
Det skal lige siger at huset er fuld muret inv. Ved ikk om det har indflydelse på signalet? afstanden er vel den samme?
 
 
Håber i kan hjælpe..
 
vh
 
Danni


Redigeret af Viborg - 05-Februar-2011 kl. 21:25
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 21:26
Kører begge computere trådløst til din router?

Hvis ja, vil det i sig selv halvere hastigheden i forhold til den situation hvor den ene computer er forbundet med kabel til routeren.

Hvilke hastigheder taler vi om?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 21:42
Ja det gøre de faktisk.. Men kunne egentlig sagtens sætte kabel til den ene..
Ville det forbedre signalet mellem de 2 så...
ved ikke om du tænker mig internet hastighed generelt el hastigheden mellem begge computere..
intetettet er 15/15..
Hvis du tænker hastighed imellem dem, aner jeg det ikke. Ved ikk hvordan jeg måler det. Den er bare utrolig langsom ved overførsel osv. prøvede lige at sætte den til at overføre ca 1gb, det ville tage flere timer???
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 21:51
Er du sikker på at der ikke er noget der har samme ip adresse i dit net ?
SVP03
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 21:57
Har lige tjekket routeren, og der har de forskellige ip.. Kan jeg tjekke det på hver enkelt for at være sikker?
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 22:00

Vil lige nænve at mit 5ghz på computeren i stuen (med usb adaptoren) er helt nede på ca 30% signal iforhold til ca 50% på 2,4ghz?? 

Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 22:58
Der er selvfølgelig noget galt, når du løseligt omregnet kun får ca. 8mb igennem lokalnetværket i minuttet.

Dit internet kører - så routeren må være uden for mistanke i første omgang.
Signalet-styrken ser også fornuftig ud. Prøv evt. at rette lidt på antennen eller flytte routeren et par cm (gerne op!). Hvis den står lavt, er der vel ingen radiatorer på signalvejen??
For en sikkerheds skyld: De 2 pc'er er på samme netværk? Og de kører på samme kanal - eller auto?
Som JesperLund skriver, vil det hjælpe at sætte kabel i den ene PC.
Prøv  evt. også at opsætte faste IP adresser på de implicere PC'er, hvis det stadig går for langsomt. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 23:44
Nu er det vel ikke fordi du forsøger at flytte data fra 5ghz nettet til 2.4ghz nettet, og din router ikke kan gøre dette samtidig? (jeg er ikke bekendt med den router).
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 15:25

Kan begge PC'er køre på n netværk. Hvis den ene kører g, så vil den anden også modtage g, hvis ikke routeren er en dualband.

Ved ikke om jeg misforstår, men du siger dataforbindelsen mellem PC'erne. Det er jo uden om routeren formoder jeg.
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 20:30
Deralte: Har fået sat kabel til den ene nu. Routeren står alligevel lige under comp. Så ved ikke hvorfor jeg ikke har gjort det noget før. Der er godt nok  en radiator lige ved siden af routeren?
De begge køre på auto mht kanal... Vil lige prøve at gi dem faste ip, og se om det hjælper noget.
 
Kandersen: routeren kan godt køre på begge frekvenser på samme tid. Så burde ikke være det.
 
fhansen: Hvordan tjekker jeg helt præcis om de begge kan køre med n.. Tror ikke den bærebare kan, da den har nogle år på bagen efterhånde (den bærbare er tilslutter med kabel til routeren)
 
Gik ud fra det gik igennem routeren? Det er når jeg går ind på den anden comp fra den bærbare, og kopier filer, el afspiller dem der fra..?
 
 
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Viborg Viborg skrev:

Deralte: Har fået sat kabel til den ene nu. Routeren står alligevel lige under comp. Så ved ikke hvorfor jeg ikke har gjort det noget før. Der er godt nok  en radiator lige ved siden af routeren?
De begge køre på auto mht kanal... Vil lige prøve at gi dem faste ip, og se om det hjælper noget.
 
Kandersen: routeren kan godt køre på begge frekvenser på samme tid. Så burde ikke være det.
 
fhansen: Hvordan tjekker jeg helt præcis om de begge kan køre med n.. Tror ikke den bærebare kan, da den har nogle år på bagen efterhånde (den bærbare er tilslutter med kabel til routeren)
 
Gik ud fra det gik igennem routeren? Det er når jeg går ind på den anden comp fra den bærbare, og kopier filer, el afspiller dem der fra..?
 
 
Hvilke modelnumre har PC'erne. Så kan det slåes op på nettet sandsynligvis.
 
Hvis du har en Android mobil, så kan du også prøve at hente Wifi Analyzer. Med denne app kan du se om din router kører på en kanal hvor der måske i forvejen er andre brugere. Du kan ligeledes se hvilke kanaler der ikke er i brug.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 11:49
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu