recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd ang trådløst hjemme netværk.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd ang trådløst hjemme netværk.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 11:56
Nu er EB nok ikke lige det bedste sted at tjekke den slags test. Det er ihvertfald ikke der jeg selv ville finde råd/vejledning.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nu er EB nok ikke lige det bedste sted at tjekke den slags test. Det er ihvertfald ikke der jeg selv ville finde råd/vejledning.
Hvad med at komme med noget konstruktivt i stedet for et surt opstød? Jeg postede linket, netop fordi de slog på at rækkevidden og overførselshastigheden var dårlig. Syntes derfor det var relevant.
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:12
Nu har jeg prøvet at lege lidt med netværket. Har skiftet kanal, og det lader allerede til at være forbedret.
Men kom lige til at se noget på computeren i stuen. Den køre på 2 netværk samtidig. Det indbyggede og så fra adaptoren samtidig. Burde jeg ikke bare slette den med dårligst signal. og kun køre på den ene. Kan det være ford jeg køre på begge at det køre som det gør..
Den kommer nemlig også op med en fejlmeldelse når jeg tænder den i stuen om at der er 2 computere på samme ip. Det er vel fordi den køre på begge netværk??
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:13
Bruger du adapteren der følger med? Altså har du både en dongle sat til og den interne forbindelse aktiveret på samme PC? I hvert fald skal du vælge den forbindelse der giver adgang via n netværk. Hvis der allerede er dette i PC'en, så prøv at bruge den først.

Redigeret af fhansen - 07-Februar-2011 kl. 21:15
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:26
Ja. Var ikke lige klar over den hoppede på begge 2 samtidig.. Begge kan køre på n netværk... men prøver at pillet donglenud  og se om de forbedre noget. Så kan jeg prøve kun med donglen bagefter..
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:31
Viborg, du er tæt på løsningen nu. Den comp. i stuen: Er det ikke den, der kører med kabel? Hvis ja, så skal du deaktivere den trådløse forb. på den.
Når det så er gjort og det hele kører bedre, så prøv at løfte routeren op - "fri af radiatoren".
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:34
Nej, comp i stuen er mit htpc. Det er den bærbar nedenunder der er sat kabel til. Men så skal jeg vel bare deaktivere det trådløse på den?
Så må jeg lige finde en anden plads til den.. havde ellers lige lavet en fin hylde under bordet...
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:36
Slukket lige for det trådløse på bærbaren. Det hjalp da ihvertfald på min internet forbindelse derpå. Det er da næsten dobbelt så hurtigt vil jeg næsten påstå..
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:41
Du behøver ikke finde en ny plads til den. Du kan sagtens taget kablet ud - og erstatte med EEN trådløs forbindelse (det kan du gøre til sidst, når fejlretning er færdig).
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:43
Du har da også virkelig gjort dig umage for at finde den dårligste placering af din trådløse router.... :)
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 22:04
Ok. Har lige prøvet begge dele, og overførsels hastigheden er den samme. Hvis jeg kopier filer fra den ene til den anden og omvendt, tager det lidt over 1 min for 100mb..
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Du har da også virkelig gjort dig umage for at finde den dårligste placering af din trådløse router.... :)
 
hehe, ja jeg kan åbenbart lige det der :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu