Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fhansen
Guld medlem
Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
|
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 16:44 |
Hvilket formål skal routeren tjene? Er det kun for at give adgang til internet eller skal der streames media ud til enhederne på netværket?
Ja, se at få din router op i højden, hvor den bedre kan sprede signalet. Hvis jeg ikke husker galt, så er det retningsbestemte antenner der sidder i, så de skal vist rettes nogenlunde i den retning enhederne er i (andre må rette mig hvis det ikke er korrekt).
Du nævner i første indlæg at der er 3 enheder. Er det 3 PC'er (stationær/bærbar)?
Når du transporter data mellem 2 PC'er, skal du være opmærksom på at du gør det direkte fra PC til PC og altså derfor uden om routeren. Så her spiller routeren ikke nogen rolle.
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 17:17 |
fhansen skrev:
Når du transporter data mellem 2 PC'er, skal du være opmærksom på at du gør det direkte fra PC til PC og altså derfor uden om routeren. Så her spiller routeren ikke nogen rolle. |
Siden hvornår er det blevet indført?
|
|
 |
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 17:22 |
Man behøver da ikke en router for at oprettet forbindelse mellem 2 PC'er. Hvorfor skulle det gå ind over routeren?
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 18:32 |
fhansen skrev:
Man behøver da ikke en router for at oprettet forbindelse mellem 2 PC'er. Hvorfor skulle det gå ind over routeren? |
Man kan godt lave en forbindelse mellem 2 pc'er - det kaldes "adhoc mode". I så fald skal en af pc'erne fungere som gateway hvis man skal kommunikere med et kablet net (eller internettet). Normalt kører en pc i "station mode" hvor den kommunikerer med et access point (trådløs router) som kører i "infrastructure mode". I den situation kører al trådløs kommunikation via access point'et og ikke direkte mellem de 2 pc'er.
|
/Peter
|
 |
Der Alte
Super bruger
Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
|
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 18:51 |
Selvfølgelig kan 2 PC'er kommunikere direkte med hinanden, men det er ikke trådens problemstilling. Vi skal passe på, at diskussionen ikke bliver for akademisk nu. I praksis bruger vi allesammen en router eller en switch, som vi flytter vores data igennem - og det er den hastighed, vi skal have op nu.
|
 |
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 19:11 |
pfugl skrev:
fhansen skrev:
Man behøver da ikke en router for at oprettet forbindelse mellem 2 PC'er. Hvorfor skulle det gå ind over routeren? |
Man kan godt lave en forbindelse mellem 2 pc'er - det kaldes "adhoc mode". I så fald skal en af pc'erne fungere som gateway hvis man skal kommunikere med et kablet net (eller internettet).
Normalt kører en pc i "station mode" hvor den kommunikerer med et access point (trådløs router) som kører i "infrastructure mode". I den situation kører al trådløs kommunikation via access point'et og ikke direkte mellem de 2 pc'er. |
Okay. Så blev jeg også klogere idag. Havde den opfattelse at når et ens netværk blev oprettet på 2 PC'er, så kunne begge PC'er automatisk snakke sammen. Men okay. My bad.
|
 |
fhansen
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 19:13 |
Der Alte skrev:
Selvfølgelig kan 2 PC'er kommunikere direkte med hinanden, men det er ikke trådens problemstilling. Vi skal passe på, at diskussionen ikke bliver for akademisk nu. I praksis bruger vi allesammen en router eller en switch, som vi flytter vores data igennem - og det er den hastighed, vi skal have op nu. |
Trådstarter skriver i første tråd:
internettet virker ok på alle 3 enheder (dog med næsten halvt signal i stuen) men det interne trådløs (comp og comp imellem) er så langsomt at jeg næsten ikke engang kan afspille musik og overføre filer fra den ene til den anden ? selv afspilning og overførsel for sig selv går meget langsomt..
...derfor skrev jeg som jeg gjorde. Er ikke interesseret i at gøre diskussionen akedemisk, kun i at løse trådstarters problem. 
|
 |
Viborg
Bruger
Oprettet: 05-August-2008
Point: 151
|
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 23:36 |
fhansen: Router bliver brugt til internet, streaming, og overførsel mellem pc'erne (sidst nævnt benytter jeg mig en del af.
Der er 3 enheder, det er korrekt. 1stk bærbare (sat til med kabel nu) 1 stk htpc som står oppe i stuen, og en xbox som også står i stuen..
Sad og roede lidt med selve internet delen igår. Når jeg går på 5ghz netværket på htpc'en er min hastighed næsten 3 doblet iforhold til 2ghz (i følge speedtest.net) Ved ikk om det har noget at sige ihh til mig problem.
Men htpc'en drillede også lidt igår. prøvede at dektivere det primære trådløs for at udelukkende prøve at køre med donglen, og derefter kunne jeg ikke rigtig få gang i htpc'en egen antenne.. har ikke lige haft tid til at kikke på det idag... Men skal vist lige have rodet lidt mere med det..
|
 |