recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 4748495051 62>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 11:48
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 13:47



Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

________________________________________________________________________
 

Jeg har pt et sæt beolab 8000 + en sub fra B&W sat til en receiver med pre out. Jeg vil gerne over på et mere let setup rent pladsmæssigt. Jeg ser i dag film (Netflix) og tv gennem min Nvidia shield. Hvis jeg skiftede den ud med et apple tv kunne man så bruge airplay til at streame lyden fra den til Sonos port og styre lyden med apple fjernbetjeningen så man ikke skal ind i Sonos appen? 

Men hvis ovenstående skal virke, skal jeg vil enten have en beolab 2 eller 19 sub eller kan man godt splitte signalet til 8000 og B&W subben?

 
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2019 kl. 02:22
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


Sådan konfigurerers f.eks Beosound Stage, uden en Google-konto. - Læs her.

Troede jeg skulle have en Stage, men den er fravalgt indtil de får fjernet det Google Home.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2019 kl. 14:11

Hej madsklit.

At B&O sælger deres sjæl til Google, har måske noget at gøre med at Googles
stemmeassistent skulle være klar på dansk, det er Alexa ikke. måske derfor.
Jeg ved dog ikke om stemmeassistent overhoved er integreret i Beosound Stage.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2019 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


Sådan konfigurerers f.eks Beosound Stage, uden en Google-konto. - Læs her.

Troede jeg skulle have en Stage, men den er fravalgt indtil de får fjernet det Google Home.

Den har ingen stemmeassistent indbygget, så ved ikke hvad du fabler om :)

Den kan sættes op med en Google konto, det er ikke det samme. For at styre den med assisnten, skal du have andre højttalere i hjemmet med Google Assistant indbygget.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2019 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


Sådan konfigurerers f.eks Beosound Stage, uden en Google-konto. - Læs her.

Troede jeg skulle have en Stage, men den er fravalgt indtil de får fjernet det Google Home.

Den har ingen stemmeassistent indbygget, så ved ikke hvad du fabler om :)

Den kan sættes op med en Google konto, det er ikke det samme. For at styre den med assisnten, skal du have andre højttalere i hjemmet med Google Assistant indbygget.

Google Home er en dele af opsætningen, af højtaleren eller det kan så undgåes ved at læse en længere brugsanvisning, for at slå Google cast muligheden fra,
Jeg skal bruge Airplay, og synes det virker mærkeligt at blande et firma som Google ind i opsætningen af et så dyrt produkt som Stage.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2019 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


Sådan konfigurerers f.eks Beosound Stage, uden en Google-konto. - Læs her.

Troede jeg skulle have en Stage, men den er fravalgt indtil de får fjernet det Google Home.

Den har ingen stemmeassistent indbygget, så ved ikke hvad du fabler om :)

Den kan sættes op med en Google konto, det er ikke det samme. For at styre den med assisnten, skal du have andre højttalere i hjemmet med Google Assistant indbygget.

Google Home er en dele af opsætningen, af højtaleren eller det kan så undgåes ved at læse en længere brugsanvisning, for at slå Google cast muligheden fra,
Jeg skal bruge Airplay, og synes det virker mærkeligt at blande et firma som Google ind i opsætningen af et så dyrt produkt som Stage.

De kunne vel godt lave opsætningen uden, men går der virkelig noget af dig, for at skulle logge ind på en Google konto? Hvis ikke du vil benytte det, så opret da en Google konto du bare glemmer alt om igen.
Ellers følg da den guide Peter linkede til.
Synes sgu det virker sært at nægte et produkt man ønsker over så lille en ting.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2019 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Jeg har pt et sæt beolab 8000 + en sub fra B&W sat til en receiver med pre out. Jeg vil gerne over på et mere let setup rent pladsmæssigt. Jeg ser i dag film (Netflix) og tv gennem min Nvidia shield. Hvis jeg skiftede den ud med et apple tv kunne man så bruge airplay til at streame lyden fra den til Sonos port og styre lyden med apple fjernbetjeningen så man ikke skal ind i Sonos appen? 

Men hvis ovenstående skal virke, skal jeg vil enten have en beolab 2 eller 19 sub eller kan man godt splitte signalet til 8000 og B&W subben?
 
@ Monsterslam. Hej og undskyld jeg først ser dit indlæg nu. Her ser du tilslutnings muligheden, hvis dine BL 8000
skal tilsluttes, som hvis BL 8000 var tilsluttet et audio eller tv system fra B&O, hvor de trigges med 4,7 Volt DC.
Er alternativ er at benytte RCA / 5 pin DIN stik og kabler, så trigges BL 8000 af det tilførte lydsignal. Din Sub vil
virke ens med begge muligheder.
.
 
           
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 13:57
Mange tak for svar. Jeg skrev ellers til AV cables og de sagde at det kun kunne løses med en beolab 2 fx. Men kan se med lidt ekstra adaptere kan jeg slippe af med min receiver :)
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 14:59

@ Velbekomme Monsterslam.

Klart at AV cables svare sådan Wink, da den adaper på tegningen produceres af AV Connection. Tryk her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 21:04
Det var vidst også dem jeg skrev til Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4748495051 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu