recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd mht. ændring MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd mht. ændring MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: Råd mht. ændring MCE
    Sendt: 28-Juni-2011 kl. 13:13
Hej

Pga. 
1. strømforbrug
2. ingen native HDMI på nuværende grafikkort
3. hakken i DR HD
overvejer jeg at lave om på mit mediacenter setup.

Min ide er at skifte over til AMD fusion, men jeg ved ikke, om jeg skal:
a. Tage et micro-atx og smide i mit nuværende (ret store kabinet), som så ikke kræver andet end lidt RAM og sikkert en formatering
b. Tage et mini-itx og smide det i et passende kabinet.
Her skal der så også skiftes tv-tuner og det vil så nødvendigvis være en USB tuner - kører en USB tuner lige så godt som en pci-express?
AMD-fusion - kører det OK med DR HD?
Er der noget jeg bør tage i betragtning, noget der vil give mig problemer?

Det skal køre win7 mediacenter.
Bruges primært til tv og vise foto's.
Da jeg hen af vejen mistede tålmodigheden mht. mediacenter, så bruges idag Squeezebox til musik og enten bluray afspiller eller AC Ryan Mini2 til film.

Altså.
Hvorfor ikke gå efter den "lille" løsning?
Vil jeg opleve nogen problemer/ulemper?

Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 14:27
Efter DR HD problematikken på DVB-T nettet ville jeg aldrig anbefale en AMD/ATI løsning.

Kører selv en core 3i-2400s på et Intel bundkort med HDMI, DH67CFB3, det virker perfekt.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 14:44
Du skal helt klar gå efter en lille simpel og billig løsning. Den skal jo bare optage og vise billeder. Sidstnævnt kræver så lidt, så det er slet ikke værd at snakke om. Optagelser kræver heller ikke det helt store, heller ikke senere afspilning af dem.

Men som D Jensen siger, så ville jeg helt klart også holde mig fra AMD. Et lille micro-ITX med en core I processor fra Intel, så er du flyvende. Skal du optage og afspille HD optagelser, så kan du evt. overveje en 2500k processor. Men mindre burde kunne gøre det. Jeg har ingen erfaringer med USB tunere, desværre. Men grundlæggende, så er det begrænset hvad de tager af recourcer, når de optager. Det er jo ganske simpel transport stream.

Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 15:43
GLEM AMD Chipset/Grafikkort i DVB-T sammenhæng. Som D. Jensen også siger, gå efter en Intel Core i3 (eller pentium udgaven),så virker det bare.
Jeg har selv lige udskiftet en Intel ATOM/ION med en AMD E-350, det er ikke fordi at det er blevet en racer maskine af det, og der er stadig problemer med DR HD (på DVB-T), da jeg har Yousee, er det ikke essientielt, men det er da irreterende ikke at kune bruge en 40,- dkr tuner fra E-Bay, til lige at få en extra tuner ,med DR HD, TV2, DR1+2. Til at supplere min Anysee E30 DVB-C tuner.
Det kan lade sig gøre at købe en Pentium G620 CPU+bundkort til under 1000,- 
Intel H61 mini-ITX bundkort, 555,-
Asrock H67 mini-ITX bundkort, 621
og så en CPU, F.eks. en Pentium G620, 2.6GHz

992,- for den billigste løsning, det er svært at slå den ydelse til prisen.

Mvh
Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 18:53
Ja, jeg havde en mistanke om, at der stadig var problemer med ATI og hakken i DR-HD. Det var dejligt at få det slået fast, så jeg ikke lavede en fejl investering.
Jeg kører idag med en core2duo løsning med en terratec pci-express tv-tuner i et Silverstone kabinet.
Får jeg virkeligt en strømbesparelse der rykker ved at overgå til det forslået? Så vidt jeg kan se, så kommer det da vel ikke fra processoren, er det så fra resten af setup'en at besparelsen kommer?

I øvrigt, er der nogen løsning mht. surroundlyd på DRHD - så vidt jeg har forstået så sender de i et format receiveren ikke kan dekode og de tv-bokse man køber konverterer det til DTS. Kan man ikke det på pc'en?
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 19:06
aha, kan se, at de nye processorer har grafik indbygget og kan se, at der findes en 35w udgave af den G620, så hjælper det jo efterhånden på det...
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 19:17
Gigabyte - det bundkort du linker til, er der lyd i HDMI?
Det står faktisk ikke i specifikationerne på de kort jeg har kigget på, men det er måske standart på alle disse bundkort?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 21:50
Det billige med H61 chipsettet har IKKE HDMI, men DVI, og der er desværre IKKE Audio med ud.
Det lidt dryrer H67 baserede fra Asrock, det har HDMI ud med lyd.
Jeg har brugt det i uATX udgaven, fungerede rigtigt godt. Husk 2 gange ram moduler i samme størrelse (2*2GB 1333MHz anbefales).
Mvh
Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 08:51
Nå, jeg har så været igang med at kigge på hardware og er kommet frem til følgende:

Bundkort:
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=06754&type=0
CPU:
RAM:
Kabinet:
Køler:
Ja, det er vel et problem... Jeg vil helst have en passivkøler eller en meget stille en.
Er der nogen der kan forslå noget godt her, som altså kan være i kabinettet...

tv-tuner:
Er der nogen der har erfaringer med denne - det er fristende med dual tuner:

Planen er så at smide min 2Tb harddisk i alternativt pille min SSD disk ud af min spille pc og sætte den i som systemdisk og koble en ekstern Harddisk på med USB3.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 11:22
Dit valg af bundkort og cpu lader også til at være rigtig godt. Du løser ihvertfald dine udgangspunkter.
Den eneste hage med G620 cpuén fremfor en core i3, det er hvis du har planer om at lave noget video transcoding. Men har du ingen planer om det, så kan dit valg nok ikke gøres meget bedre.

Test af cpu, såfremt du ikke allerede har læst det: (bemærk, linket går direkte til konklussionen. Der er flere sider før det, hvis du vil have alle detaljer med).

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 12:34
Glem passiv køling inde i et kabinet, specielt i et så lille kabinet. Du kommer nok til at køre med intels stock køler til at starte med, og så finde en god køler derefter. kan anbefale Zalmann CNP7000 serie eller ligende kølere (relativt flade, men brede kølere.)
Du kommer nok også til at udskiftet PSU'en blæser. LinkWorld er kabinetter er ikke ligefrem kendt for gode blæsere. Kig evt efter et HFX micro kabinet, eller ligende, det er dyrt men godt (ingen blæsere).
Mvh Gigabyte
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 12:49
Tuneren er kun til DVB-T så hvis du ser tv fra egen antenne så er den helt fin.
Jeg har selv 4 stk 40kr USB DVB-T tunere fra ebay, og en kinesisk antenne forstærker 1ind-4ud, fungere udemærket.

Antenne forstærker

Mvh Gigabyte

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu