recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd ønskes til højtaler køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd ønskes til højtaler køb

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Emne: Råd ønskes til højtaler køb
    Sendt: 05-December-2006 kl. 20:53

Jeg overvejer kraftigt af skifte mine højtalere ud, da jeg ikke er helt tilfreds med den lyd de yder, især når jeg hører musik.

Jeg har i dag et surround anlæg bestående af en forstærker Sony STR-DB930 samt Sony højtaler system SA-VE705 (Sony Satellit højtaler SS-MS7 & Sony Subwoofer SA-WMS7).

Lyden er ok når jeg ser en DVD med surround lyd på, vel at mærke, hvis den ikke får hele armen, for så ”smælder/skralder” subwooferen ved dybe bas toner. Ved almindelig musik synes jeg ikke rigtig der er dybde i satellit højtalerne og i begge tilfælde kan der kun skrues ca. en fjerdedel op på forstærkeren før der er forvrængning/dårlig lyd.

Jeg er så lidt i tvivl, skal jeg nøjes med at skifte de 2 front højtalere ud med 2 rigtig gode til musik og bruge dem samtidig i surround systemet eller kan man få et surround der dækker begge typer. Hvilke højtalere eller sæt er rigtig gode til ca. 15kilo. Der er et krav til de 2 front højtalere, p.gr.a. pladsmangel skal de være smalle, ca. 20cm – dybde/højde er ligegyldig. Jeg vil nok prioriterer musik før DVD. Musikstil er alt undtagen klassisk – film = action/science fiction. Er der nogen der har noget godt de kan anbefale?
Til top
harmon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 21:43

Jeg går selv med samme overvejelser. Har hørt følgende som alle lyder rigtigt godt (alle er gulv højtaler og max 20 cm bredde)

Dali Ikon 6

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/DALI_IKON_6_hoejttaler_Lys_valnoed_.htm

System Audio SA 1280 MkII

http://www.system-audio.dk/_da-DK/produkter/gulvhøjttalere/S A1280/introduktion

Audiovector K3

http://www.audiovector.dk/default.asp?Side=81&Parent=79

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2006 kl. 12:35

Hej - tak for svar

Har læst lidt om de forskellige sæt, og umiddelbart ud fra dette syntes jeg  at System Audio SA 1280 eller SA 1750 lyder spændende. Jeg kan se de har også nogle surround sæt hvor disse indgår. Har du hørt nogle af de forskellige eller er der andre der kender disse?

Jeg studere lidt videre

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2006 kl. 13:05

Hej!

Til det nævnte budget kunne Monitor Audio Radius også være en ide.

De findes i "alle" størrelser,og 2 forskellige størrelser sub. tilmed.

Har selv model R250,og jeg synes at de spiller over forventning-og så har de en helt suveræn finish.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
harmon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2006 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Shovel79 Shovel79 skrev:

Har du hørt nogle af de forskellige eller er der andre der kender disse?

Jeg har hørt alle 3 sæt spille i en forretning, dog kun i stereo fra en CD og de hver i sær spiller rigtigt godt. Dali måske bedst, det skal jeg efterfølgende have afprøvet ved at låne 2 sæt med hjem.

En sub kan så yderligere supplere dybbassen. Til alle de 3 sæt findes tilhørende sub, center- og baghøjtaler som lyd og designmæssigt passer sammen.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 11:09

Hej

Er der nogen der kender disse højtalere og evt ved hvorfor der er den store prisforskel på sandsynligvis samme type højtaler?

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=28&ID_infoside=50546

http://www.audiosound.dk/product.asp?product=1328

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Shovel79 Shovel79 skrev:

Er der nogen der kender disse højtalere og evt ved hvorfor der er den store prisforskel på sandsynligvis samme type højtaler?

Det er jo ikke den samme farve...

mvh Christian
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 14:48

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

[Det er jo ikke den samme farve...

Nååhh.... du mener måske at lyden har en anden farve  for hvis det kun er kabinettet, kan jeg sagtens leve med det

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 14:51

Næ, den ene hedder blue og den anden hedder black og det er ikke samme højttaler. Den ene koster 3000 for 1 stk, og det andet er 12000 for 2 stks. Den dyre kan iøvrigt fåes billigere hos Audio Nord end hos Tape Connection...

Philips laver jo også mere end en fjernsynsmodel, ikke sandt??

mvh Christian
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Næ, den ene hedder blue og den anden hedder black og det er ikke samme højttaler. Den ene koster 3000 for 1 stk, og det andet er 12000 for 2 stks. Den dyre kan iøvrigt fåes billigere hos Audio Nord end hos Tape Connection...

Philips laver jo også mere end en fjernsynsmodel, ikke sandt??

Ak ja, det første man bliver blind på....... - så var det jo godt der var en der var opmærsom - takker

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu