|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() Sendt: 05-December-2006 kl. 20:53 |
Jeg overvejer kraftigt af skifte mine højtalere ud, da jeg ikke er helt tilfreds med den lyd de yder, især når jeg hører musik. Jeg har i dag et surround anlæg bestående af en forstærker Sony STR-DB930 samt Sony højtaler system SA-VE705 (Sony Satellit højtaler SS-MS7 & Sony Subwoofer SA-WMS7). Lyden er ok når jeg ser en DVD med surround lyd på, vel at mærke, hvis den ikke får hele armen, for så ”smælder/skralder” subwooferen ved dybe bas toner. Ved almindelig musik synes jeg ikke rigtig der er dybde i satellit højtalerne og i begge tilfælde kan der kun skrues ca. en fjerdedel op på forstærkeren før der er forvrængning/dårlig lyd. Jeg er så lidt i tvivl, skal jeg nøjes med at skifte de 2 front højtalere ud med 2 rigtig gode til musik og bruge dem samtidig i surround systemet eller kan man få et surround der dækker begge typer. Hvilke højtalere eller sæt er rigtig gode til ca. 15kilo. Der er et krav til de 2 front højtalere, p.gr.a. pladsmangel skal de være smalle, ca. 20cm – dybde/højde er ligegyldig. Jeg vil nok prioriterer musik før DVD. Musikstil er alt undtagen klassisk – film = action/science fiction. Er der nogen der har noget godt de kan anbefale? |
|
![]() |
|
harmon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Jeg går selv med samme overvejelser. Har hørt følgende som alle lyder rigtigt godt (alle er gulv højtaler og max 20 cm bredde) Dali Ikon 6 System Audio SA 1280 MkII http://www.system-audio.dk/_da-DK/produkter/gulvhøjttalere/S A1280/introduktion Audiovector K3 http://www.audiovector.dk/default.asp?Side=81&Parent=79
|
|
![]() |
|
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Hej - tak for svar Har læst lidt om de forskellige sæt, og umiddelbart ud fra dette syntes jeg at System Audio SA 1280 eller SA 1750 lyder spændende. Jeg kan se de har også nogle surround sæt hvor disse indgår. Har du hørt nogle af de forskellige eller er der andre der kender disse? Jeg studere lidt videre |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Til det nævnte budget kunne Monitor Audio Radius også være en ide. De findes i "alle" størrelser,og 2 forskellige størrelser sub. tilmed. Har selv model R250,og jeg synes at de spiller over forventning-og så har de en helt suveræn finish. lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
harmon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Jeg har hørt alle 3 sæt spille i en forretning, dog kun i stereo fra en CD og de hver i sær spiller rigtigt godt. Dali måske bedst, det skal jeg efterfølgende have afprøvet ved at låne 2 sæt med hjem. En sub kan så yderligere supplere dybbassen. Til alle de 3 sæt findes tilhørende sub, center- og baghøjtaler som lyd og designmæssigt passer sammen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Er der nogen der kender disse højtalere og evt ved hvorfor der er den store prisforskel på sandsynligvis samme type højtaler? |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Det er jo ikke den samme farve... |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
![]() |
Nååhh.... du mener måske at lyden har en anden farve |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Næ, den ene hedder blue og den anden hedder black og det er ikke samme højttaler. Den ene koster 3000 for 1 stk, og det andet er 12000 for 2 stks. Den dyre kan iøvrigt fåes billigere hos Audio Nord end hos Tape Connection... Philips laver jo også mere end en fjernsynsmodel, ikke sandt?? |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
![]() |
Ak ja, det første man bliver blind på....... - så var det jo godt der var en der var opmærsom - takker |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |