recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd og vejledning udi køb af cd-afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd og vejledning udi køb af cd-afspiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henriksen_lars Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Emne: Råd og vejledning udi køb af cd-afspiller
    Sendt: 02-Maj-2010 kl. 08:32
Nu har jeg kikket lidt rundt på markedet efter cd-afspillere, og de findes jo i alle prisklasser. Og det som jeg mener er forskellen på de enkelte afspillere er, at det er D/A konverterene og løbeværket samt kvaliteten af det enkelte produkt.
 
Men nu det store spørgsmål, er der flere ting som jeg skal kikke efter end ovenstående?
 
Jeg har kikket på en Marantz CD 5003 (http://www.av-connection.dk/?PNo=MZ-CD5003-C) og Yamaha CD-S700 (http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-cd-s700-sort-4593p.html) grundet de passer godt i design og ud fra min vurdering er 2 udemærkede afspillere. Og så kan jeg jo altid købe et noget bedre produkt senere hen, når der er penge til det.
 
Er de to afspillere helt hen i vejret at sætte penge i, eller skal jeg ud i noget helt andet og helst i samme prisklasse.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 10:22
I den pris klasse, er det vel kun drevet der også kan være en faktor, samt selvfølgelig de ting du selv nævner.
Har du overvejet brugt?
Til top
henriksen_lars Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 18:45
Har overvejet det lidt, men så ved man jo heller ikke hvordan afspilleren er blevet brugt. Om skuffen til cd'eren er kørt skæv? Evt ridser på kabinettet? Ja, sådanne ting. Men det kan du jo undgå, når det er et nyt produkt som købes.

Redigeret af henriksen_lars - 02-Maj-2010 kl. 18:45
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 19:49
Rigtig mange penge kan spares hvis du køber brugt. Det jeg plejer at gøre, når jeg køber brugt og det er ikke kun HiFi, er at tjekke personen generelt samt andet udstyrs stand. Er hjemmet pænt og er højttalerne samt forstærkeren i god stand, er der god chance for at CD afspilleren og så er det.
Hvis du ikke har mulighed for at se og/eller høre det, så sørg for at det er en velkendt person, evt. på det forum du køber på.
Ang. de 2 afspillere, så har jeg hørt den Marantz og den er rigtig fin, Yamaha har jeg ikke hørt men helt skidt kan den ikke være. Det kommer også meget an på dit nuværende setup.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu