Hej, kan godt bruge et par råd, hvis der er nogle der har lidt viden og lidt tid til at hjælpe.
Lige nu har jeg et Sony d3000 40" tv. Jeg bor i kbh og er med i en antenneforening, hvor vi endelig har fået digital tv, via kabel.
De kan ikke oplyse mig om det er mpeg2 eller 4 det er kodet i, og jeg ved ikke noget om hvad der er standart her. Som det ligger nu vil jeg gerne have mulighed for at modtage alle de dvb-t kanaler der er mulighed for at modtage gratis, især kanal 9.
Det er en mpeg2 dvb-t og dvb-c tuner der sidder i mit tv.
Hvad skal der til for at jeg:
1. Kan modtage de digitale kanaler fra antenneforeningens kabel
2. Kan modtage de gratis dvb-t kanaler, især kanal 9.
Er det noget med at man skal have et CAM modul for at modtage dvb-c også selvom der er dvb-c tuner i ens tv?
Jeg er ganske tilfreds med mit tv, men da alle de analoge kanaler står utroligt skidt, grundet meget gamle installationer og antenneforeningen ikke gider at gøre noget ved det, bliver jeg nødt til at finde på noget. Jeg kunne evt. godt finde på at købe et nyt tv i samme størrelse.
Hvis dette er løsningen på problemet, hvad skal tvet så have af tunere og skal man have et CAM modul, lige gyldigt hvilke tunere der er i tvet?
Det var mange spørgsmål, I know, men i må meget gerne hjælpe, hvis i har noget klogt at sige.
På forhånd; Mange tak!