recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd søges ift. tv, evt nyt  & div tunere.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd søges ift. tv, evt nyt & div tunere.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
funkyflemme Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: Råd søges ift. tv, evt nyt & div tunere.
    Sendt: 20-Juli-2009 kl. 21:55

Hej, kan godt bruge et par råd, hvis der er nogle der har lidt viden og lidt tid til at hjælpe.

Lige nu har jeg et Sony d3000 40" tv. Jeg bor i kbh og er med i en antenneforening, hvor vi endelig har fået digital tv, via kabel.

De kan ikke oplyse mig om det er mpeg2 eller 4 det er kodet i, og jeg ved ikke noget om hvad der er standart her. Som det ligger nu vil jeg gerne have mulighed for at modtage alle de dvb-t kanaler der er mulighed for at modtage gratis, især kanal 9.

Det er en mpeg2 dvb-t og dvb-c tuner der sidder i mit tv.

Hvad skal der til for at jeg:

1. Kan modtage de digitale kanaler fra antenneforeningens kabel

2. Kan modtage de gratis dvb-t kanaler, især kanal 9.

Er det noget med at man skal have et CAM modul for at modtage dvb-c også selvom der er dvb-c tuner i ens tv?

Jeg er ganske tilfreds med mit tv, men da alle de analoge kanaler står utroligt skidt, grundet meget gamle installationer og antenneforeningen ikke gider at gøre noget ved det, bliver jeg nødt til at finde på noget. Jeg kunne evt. godt finde på at købe et nyt tv i samme størrelse.

Hvis dette er løsningen på problemet, hvad skal tvet så have af tunere og skal man have et CAM modul, lige gyldigt hvilke tunere der er i tvet?

Det var mange spørgsmål, I know, men i må meget gerne hjælpe, hvis i har noget klogt at sige.

På forhånd; Mange tak!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 22:04

Hvem er udbyderen af jeres KabelTV. You See eller Stofa.? Sansynligvis You See, de bruger DVB-C, og udbyder ikke Kanal 9. Det er ikke så lige til at modtage både fra kabelTv og DTT, der skal bruges diverse extra installation før det kan gøres. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
funkyflemme Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 22:35

Hej det er stofa.

Jeg kan vel modtage dvb-c, når jeg finder udaf hvordan det skal sættes op (Cam-modul og tuner) og så skifte til en antenne når jeg vil se når jeg vil se dvb-t, når jeg vil se kanal 9?

Men hvordan skal det sættes op, hvad skal jeg bruge, mht. tunere og mpeg2/4 og cam-modul?

Takker på forhånd...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 07:57

Det TV du har kan bruges til Digitalt KabelTV bare ikke ikke til HD, så dertil skal anvendes Zaptor. Til modtagelse af kanal 9 (DTT) skal der også avendes extern modtager (Boxer). Grunden tilexterne boxe er jo, at HD på KabeTV og DTT (udover MUX1) sendes i MPEG4.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af funkyflemme funkyflemme skrev:

Er det noget med at man skal have et CAM modul for at modtage dvb-c også selvom der er dvb-c tuner i ens tv?

Ja, du skal bruge et CA modul. Jeg mener Stofa koder i Irdeto, men tjek hellere hos dem inden køb. Desuden skal der bruges et programkort.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu