recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd søges mht projektor eller tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd søges mht projektor eller tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henriksimonsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksimonsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Råd søges mht projektor eller tv
    Sendt: 24-Juni-2012 kl. 21:05
Hej forum

jeg er lige flyttet og min nye stue er noget større end den gamle, samt er vældig mere oplyst af solen.

Jeg har en Benq w1000. Den skal skyde billedet 6 meter, hvilket er langt længere end det den blev købt til i sin tid. Samtidig er de 6 meter "væg" på langs af rummet bestående af to gigantiske vinduer, samt en terrassedør som stort set kun er et stort stykke glas også. Solen står lige på stuen hele dagen, hvilket er dejligt, men ikke lige når man skal se tv.

Jeg har ikke noget lærred endnu. Billedet rammer lige nu 50 cm fra vinduet, hvor der er mørklægningslammeller (det er ikke spor mørkt). Billedet kan blive op til 144", ved ikke hvad minimum lige er.

Nu sidder jeg så og er ikke spor tilfreds med billedet. Er min projektor for lyssvag til så stor en afstand? Skal jeg have en anden projektor eller en stort tv? Skal jeg bruge pengene på at mørklægge stuen bedre? Skal jeg fortsætte med projektor, mørklægger jeg selvfølgelig stuen bedre.

:)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu