recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd søges vedr. køb af tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd søges vedr. køb af tv

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nickyyyy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: København S
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af sliskie sliskie skrev:

Tag evt. et kig på Samsung B650. Får til omkring de 10k og skulle ligge virkelig tæt på B850, som er bedste konkurrent til V10 :)

Nu har jeg læst flere gange at B650 skulle være tæt på B850, hvilket jeg ikke forstår.

I dag så jeg B855 vs. B755 og jeg syntes ikke skarpheden var i nærheden af af B855. I mine øjne var den klasser bedre!
Til top
4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2007
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 22:52
LG PS8000 får ingen "topanbefaling" på www.flatpanels.dk, så det er næppe et bedre tv.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 22:57

Oprindeligt skrevet af 4ever 4ever skrev:

LG PS8000 får ingen "topanbefaling" på www.flatpanels.dk, så det er næppe et bedre tv.

Det gør B650 jo heller ikke. Bare fordi "storebroderen", som i øvrigt er 2 klasser over (8-serie mod 6-serie), bliver hyldet som et godt tv, er ikke ensbetydende med, at B650 også er et godt tv.

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 22:52

Så har jeg snævret det ind til disse to (tror jeg nok ):

LG 50PQ6000

Panasonic TX-P50X10Y

Prisen er nogenlunde den samme. Designmæssigt vinder LG. Billedmæssigt er Pana bedst + at den er nyere.

Hvis man ser bort fra design, er Pana så det bedste valg af de to?

Er der evt. ulemper ved at købe tv'et i Tyskland, bortset fra at man kan sidde i klemme hvis det kommer til relamation/reparation.? Man kan spare ca. en tusse hvis man køber dernede, men er det pengene værd?

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 11:36

Såvidt jeg husker er der en del der har klaget over meget retention på PQ6000 (prøv evt. at søge)

Hvis man skal se bort fra design ville jeg klart vælge X10 (og i øvrigt også selvom design var med i ligningen)

Mht. ulemper ved Tyskland skal den udenlandske forhandler stadig betale for fragt i tilfælde af reklamation (noget som mange (også forhandlere)ikke er klar over)

Jeg ville være lidt bekymret for om jeg havde fundet en "god" forhandler i Tyskland (Herhjemme har man nogenlunde styr på hjem man skal undgå, men er rimelig blank ift. Tyskland). Der er vel også en vis sandsynlighed for at en reklamation vil tage længere tid med fragt til udlandet..

Endelig skal du være opmærksom på at det kun er de nordiske modeller (Y) der har Mpeg4/DVB-C tuner, har ikke set dem til salg i Tyskland..

Alt i alt ville jeg handle herhjemme, medmindre der var en stor besparelse (jeg mener ikke at besparelsen modsvarer risikoen for bøvl etc. her, men det kan du jo kun selv afgøre)

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 16:50

Mange tak for det yderst informative indlæg, thor-thor!

Har nemlig læst om PQ6000 og dens retention problemer. Det var én af de ting, der irriterede mig ved PX80 (retention efter hvid tekst på sort baggrund i film), og det virker som om PQ6000 lider endnu mere af "sygdommen".

Enig, besparelsen, som ikke er ret stor, samt det faktum at de tyske modeller ikke har MPEG4 tuner, afgør vist at tv'et skal købes i DK. For ikke at tale om bøvl med en evt. reklamationssag.

Nu hvor prisen er så lav i Tyskland, kan man forestille sig, at de danske priser også vil følge trop? Jeg ville hade mig selv, hvis jeg købte et tv og fandt ud af at prisen var faldet nogle dage senere. Men på den anden side, sådan kan man tænke kostant og aldrig ende med at købe noget, da elektronik bliver billigere dag for dag...

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:18

Så fik jeg købt et TX-P50X10Y til 9000 kr. inkl. fragt og 4 års forsikring. Kan allerede se en del forbedringer ift. PX80, bl.a. optisk udgang, bedre fjerbetjening (ikke retningsbestemt, som v. PX80), bedre billede på flere punkter.  

Jeg laver et mini-review snart, for er ved at køre "break-in" dvd'en.

Redigeret af PhDream - 08-August-2009 kl. 18:19
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:20
Det bliver spændende og høre. netop fra en som har haft en px80 før
til lykke med din x10 og ja man kan udmærket se tv og blu-ray uden full HD på en 50 tommer

Redigeret af xcardman - 08-August-2009 kl. 18:21
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:27
tilykke med købet. Men lad dog være med at køre break-in. Det er spild af strøm.

Nej du, smid en film på i stedet og få noget for pengene
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:29

Tak.

Er det virkelig rigtigt med at break-in er spild af strøm? For så slukker jeg for det...og gør som Speednut skriver.

Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:33
Det er der jo delte meninger om. Jeg mener ikke, at der er grund til at gøre det. Nogen gør det, for at panelet hurtigt kan få nogle timer på bagen, så de kan få den kalibreret. Og andre har stadig frygt for burn-in, imens panelet er nyt.

Så længe du ikke køre på dynamisk setting, og pauser et billede i nogle dage, så burde der ikke ske noget.
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu