Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 11:28 |
Med hensyn til komponenterne er det meste vel enten Intel eller AMD for processorer og NVidia og ATI mht. grafikkort. Personligt har jeg altid brugt Intel. Om man vælger Nvidia eller ATI (eller integreret) grafik afhænger af hvor kraftig garfikkort man har brug for. Med hensyn til computermærke foretrækker jeg p.t. LG, Toshiba eller Fujitsu-Siemens, de laver nogle vældig gode og også pænt designede bærbare og kvaliteten er vældig fin. Jeg kunne aldrig finde på at købe en IBM. De er for dyre i forhold til hvad man får til prisen.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
fiskesea
Ny bruger
Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 13
|
Sendt: 05-Juni-2008 kl. 15:48 |
Tak Thorvald!
Jeg har endnu ikke selv erfaring med LG computere, kun deres TV.
Er de ikke nye på markedet? - Synes godt nok det er svært at se igennem de forskellige mærker, da popularitet jo ikke er ensbetydende med kvalitet, synes jeg at jeg har erfaret med f.eks. Acer computere i hvert fald.
|
 |
wizdk79
Super bruger
Oprettet: 19-August-2007
Point: 479
|
Sendt: 05-Juni-2008 kl. 17:31 |
Hej jeg ville vælge en dell 1530. Noget af det bedst lige nu og mest populær. Hvis det er så har jeg en rabat kode der giver 15 %. Så der er penge at spare op. Skriv en PM hvis du er interesseret....
|
 |
fiskesea
Ny bruger
|
Sendt: 06-Juni-2008 kl. 17:34 |
Hej Wizdk79.
Tak for tilbuddet 
Men er det ikke noget med at Dell's computere er rigtig gode, men hvis der først bliver noget i vejen med dem, så er det et meget dårligt support system de har? - Har jeg bare ladt mig høre når jeg har forhørt mig ude i byen.
|
 |
ottovip
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 76
|
Sendt: 08-Juni-2008 kl. 22:48 |
Helt sikkert. De trues endda med retsager .... læste kort i overskrifterne i dag 8. juni.
Enig i ovenstående, Win XP (eller Ubuntu), core2Duo (et MUST!), 2 gb. ram.... Og så var der en der påstod, at harddisken kan være lige meget. Harddisken er FLASKEHALSEN på en bærbar. End of discussion.
Så overvej en hitachi 7K200, den bruger mere strøm fordi den roterer 7200 rpm mod 5400 i andre. Der kommer straks en E7K200 som skulle bruge samme watt som en 5400. Den er lige på trapperne.
Har selv en LG E500, santa Rosa, core2duo 7100 med 2 gb. Intet at klage over.
Prøv laptop.dk; de har en Leonovo med 3 gb. til god pris (5000 kr.)
Redigeret af ottovip - 08-Juni-2008 kl. 22:49
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 00:59 |
ottovip skrev:
Og så var der en der påstod, at harddisken kan være lige meget. Harddisken er FLASKEHALSEN på en bærbar. End of discussion. |
"End of discussion" - ikke helt.
Hvis du nu ulejliger dig med at læse hvad der egentlig skrives - så blev der skrevet om harddiskpladsen - hvilket er noget helt andet. Antallet af GB, som forblænder mange, er ligegyldigt for ydelsen, det er hastigheden af disken naturligvis ikke.
Men iøvrigt så er harddisken en af de få komponenter i en laptop der nemt kan skiftes til en hurtigere, eller en større, eller en der både er hurtigere og større hvis behover skulle vise sig. I modsætning til både cpu og integreret grafik der ikke sådan lige lader sig skifte.
Det er således stadig cpu og grafik der er nogle af de vigtigste egenskaber at fokusere på i en laptop - ram og harddisk kan altid skiftes eller udvides. Er man på en begrænset indkøbspris, så køb den kratigste cpu og bedste grafik der kan fåes for pengene, fremfor at stirre sig blind på om der er 250gb disk eller 160gb - eller om der er 2 eller 3gb ram - og så gå på kompromis med cpu/grafik.
Så kan man altid udvide når økonomien er til det, hvis altså behovet er der.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 16:58 |
ottovip skrev:
Så overvej en hitachi 7K200, den bruger mere strøm fordi den roterer 7200 rpm mod 5400 i andre. Der kommer straks en E7K200 som skulle bruge samme watt som en 5400. Den er lige på trapperne. |
Hvorfor ikke en SSD harddisk, den giver vel både baghjul til jeres 7200 og 5400 diske. Ok ved godt at den ikke er billig, men den er jo bedre på alle andre områder end prisen og måske størrelsen.
|
 |
fiskesea
Ny bruger
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 17:56 |
Tak for endnu en bunke gode inputs!
Nu går jeg jo meget efter stabilitet som sagt, så hvis man vælger en harddisk med højere rotation, så får man ikke problemer med når f.eks. data'ene går fra harddisk til processor alt efter hvilken processor man vælger?
Og nu siger I at rammene har knap så stor betydning, men er det bl.a. dét som er problemet når et spil "cracher" eller "lagger" at hukommelsen er ved at være brugt op?
Håber ikke at I kværkes i alle disse spørgsmål 
Endnu en gang mange tak! - Rart med et forum hvor der er svar på næsten alt 
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 18:08 |
Hej
Hverken en 7200 eller SSD HDD vil give dig problemer i forhold til CPU'en. Begge HDD er væsentligt langsommere end hvad en normal CPU kan klare.
Stabilitet, her kommer det meget an på hvad du helt præcist skal bruge din PC til.
Jeg har selv kørt Vista og Mac OS på det seneste, faktisk virker Vista helt ok hvis man har en kraftig PC.
Foretrækker dog klart Mac OS, da det både performer bedre og er meget mere brugervenligt. Men det er jo smag og behag.
|
 |
mortenf
Bruger
Oprettet: 25-Februar-2005
Point: 151
|
Sendt: 09-Juni-2008 kl. 18:15 |
Har du set på Dell's XPS modeller?
|
 |
fiskesea
Ny bruger
|
Sendt: 10-Juni-2008 kl. 17:48 |
lahan skrev:
Hej
Hverken en 7200 eller SSD HDD vil give dig problemer i forhold til CPU'en. Begge HDD er væsentligt langsommere end hvad en normal CPU kan klare.
Stabilitet, her kommer det meget an på hvad du helt præcist skal bruge din PC til.
Jeg har selv kørt Vista og Mac OS på det seneste, faktisk virker Vista helt ok hvis man har en kraftig PC.
Foretrækker dog klart Mac OS, da det både performer bedre og er meget mere brugervenligt. Men det er jo smag og behag.
|
Hej!
Tak, så er det i hvert fald ikke noget jeg skal bekymre mig om...!
Til nedestående indlæg: Nej det har jeg ikke da jeg som før omtalt er lidt betænkelig ved Dell's support hvis der først omstår problemer?
Redigeret af fiskesea - 10-Juni-2008 kl. 17:49
|
 |