|
Råd til dedikeret bio |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
jeg har bygget hus før 3 år siden og er en af dem som har en akustiske udfordninger pg gips lofter,, men nu er ny materiale købt og mine lofter bliver behendlet snart
![]() |
||||
![]() |
||||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
|||
Ja jeg kunne ikke lige huske hvem det var. Held og lykke med det ![]() MVH |
||||
![]() |
||||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
|||
vi er mange trå mig , har skrivet sammen med en del PM her på forum samt på hifi4alle ,, så jeg kenner mindst 5-10 medlemer fra de to fora som har eller skal andre på løfter .
PS: sorry for off topic men den er MEGA vigtig for trådstarter
|
||||
![]() |
||||
msorensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
|||
Tak for forslagene - også omkring akustikken generelt. Det er anden gang vi bygger, så vi er ikke helt nybegyndere. Ind til videre er vi mest til troldtekt i den mindst grove udgave - de gange vi har oplevet dette, har vi været meget overraskede over akustikken.
Jeg har allerede læst lidt om Golden Cuboid - og det ser jo rigtig spændende ud. Det vil jeg bestemt undersøge nærmere. Og jeg vil som foreslået tage en 'alvorlig' snak om akustik med arkitekten inden vi går i gang med byggeriet :-) @sani hvilket materiale har du valgt til loft? |
||||
![]() |
||||
msorensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
|||
Off topic eller ej, så er jeg glad for alle råd og erfaringer
|
||||
![]() |
||||
|||
.
Redigeret af sani - 14-Oktober-2012 kl. 19:23 |
||||
![]() |
||||
|||
|
||||
![]() |
||||
centric ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
|||
Generelt aner arkitekter intet om akustik. Primært fordi lyd ikke kan ses på en tegning. |
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|||
Det er ikke nok. Få fat i en professionel akustiker i stedet for at spørge hér. Det er billigere end du tror, og de vigtigste ting at få på plads kan du ikke ret nemt gøre om når først rummet er bygget, og under alle omstændigheder så er det billigere at gøre det rigtigt første gang. Jeg har set det gjort forkert utallige gange. Jeg har meget sjældent set det gjort rigtigt i første forsøg uden en akustiker. De fleste lærer det på den hårde måde, og så er det for sent at gøre andet end "damage control".
|
||||
![]() |
||||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|||
Har du nogen holdning til hvor stort et lærred du gerne vil have?
|
||||
![]() |
||||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
|||
Mht. valg af størrelsen på rummet, kan du evt. bruge følgende guidelines jeg selv bruger:
- Stolene skal helst placeres mindst 60cm fra side- og bagvæg. - Afstand til lærred, skal gerne være omkring tre gange så meget som lærredets højde (Dette kan variere med personlig preference). - De yderste pladser må ikke være "udenfor" lærredets yderkanter. Mht. de "gyldne mål" som nogle herinde nævner, så er det en sandhed med modifikationer. Hvis det skal gælde, så antages det at alle vægge er 100% refleksive og er af helt samme type osv. I praksis kan resultatet afvige meget fra teorien. Nøgleordet til god bas, er 2-4 subs samt måleudstyr til at finde ud af hvor det skal placeres. Hvis en forhandler siger, at du bare skal bruge ørene, så gå væk med det samme
![]() |
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|||
Husk også at akustik er andet og mere end bas... Og ikke mindst at man nemt kan overdæmpe - især hvis man pakker loftet ind i troldtekt når der er gulvtæppe på.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |