|
Råd til dedikeret bio |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var også bare et eksempel.
Man bør sammenligne en større subwoofer med to mindre til samme pris. Hvad giver mest for pengene. Jeg er sikker på, at to subwoofere som du skriver vil være bedre og bedre fungere i et dårligt lytterum. I et godt lytterum ved jeg ikke. Men vil meget gerne høre forskellen imellem en og to en dag. Men et nyt lytterum er det vigtigt, at få dæmpet bassen indbygget i lokalet med det samme. Bassen er det sværeste og her vil en akustiker træde i karakter med forslag på pladeabsorbenter. Parketgulv på strøer. Rummets dimensioner. Måling af efterklang. Bassen er det vigtigste at få styr på. Ikke ved brug af flere subs. Det kan komme senere. Men et godt lokale er vigtigt. Diskant og mellemtone kan senere justeres enkelt med absobenter de rigtige steder. Ikke de forkerte steder som man tit ser.
|
|
![]() |
|
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Edit: Men jeg er enig med dig i at rummet er yderst vigtigt, og det vil lyde forfærdeligt selv med det bedste og dyreste udstyr i et akustisk dårligt rum. Redigeret af Stereolab - 24-Oktober-2012 kl. 07:48 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |