recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd til førstegangskøb af Surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd til førstegangskøb af Surround

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasperbertelsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Råd til førstegangskøb af Surround
    Sendt: 11-August-2008 kl. 19:14
Jeg er igang med at skulle finde mig en førstærker til så jeg kan få mig noget lyd til myt nye TV. Men jeg må tilstå jeg har ingen forstand på hvad jeg skal kigge efter i sådan en sag?

Jeg har nogle forskellige ting som jeg gerne ville kunne koble til:
Xbox 360
Min Com
Evt netværk ?
Og selfølgelig mit Tv

Jeg har lidt kig på en:
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309314&s earchArea=&Soegeord=
men ved ikke om den overhovedet kan bruges da jeg som sagt ikke har forstand på det?
Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 19:19

Først engang velkommen til. Herefter må du gerne uddybe hvad du skal bruge den til, stereo eller surround og om du har højtalere evt hvilke? Det vil gøre det lidt nemmere at komme med et bud. Men sony er da bestemt ikke af vejen uanset hvad den skal bruges til, dog er størrelsen afhængig af behovet...

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 19:27
Hehe.. Tak tak! Jeg skal bruge surround til både film og ikke mindst spil fra xboxen (som jeg har hørt man skulle kunne få surround på)

Og lige nu har jeg "kun" 2 gamle 300watt højtalere, men jeg skal jo så have købt 4 højtalere og en subwoofer så jeg kan bruge surround  (hvilket jeg da også meget gerne vil have et råd med på vejen af hvis det er!)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 19:33

herinde er der mange der anbefaler onkyo 606, jeg har dog ikke selv hørt den endnu. Synes dog heller ikke så godt om dens design, men det er jo en bisag. Den kan fås ved tysk nethandel for ca samme pris som den sony du linker til. Og så har en mange flere specs., som dekodning af hd lydformater og 4 hdmi osv. Prøv at tjekke onkyo's hjemmeside evt. Ellers er der både Denon og Marantz også til rimelig pris fra tyskland, såfremt det ikke skal være her fra DK?

Hvad angår højtalere, så findes der jo et hav af dem I mange prisklasser, så hvis du kunne sige lidt om dit budget, så ville det nok gøre det lidt nemmere

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 19:38
Hvis jeg bruger de der 3500 på forstærker må jeg ca have 3000 til højtalere +/-
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 20:00

tror måske et kef 1005 sæt med 5 små satelit højtalere og en sub med 150w kunne være sagen. Det får i tyskland på nettet til ca 400-450 euro plus fragt. det passer ca til prisen men der findes sikkert mange andre bud, evt også brugte højtalere hvis det har interesse. Men du kan jo prøve at læse lidt om de forskellige og så tage ud og lytte lidt. det er nok det bedste.

Ps. Et harman/kardon surround sæt hkts11 ligge også indenfor budget.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu