|
Råd til surround receiver til gamle B&W 804 matrix |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JH67 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Oktober-2015 Sted: København Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 19:36 |
Hej,
Har lige købt nyt 4K smart tv (Sony x85c). Det er derfor blevet tid til at udskifte min gamle Denon 3805 surround receiver, da den ikke har HDMI. Jeg håber i kan give mig lidt råd til en ny receiver. Jeg bruger den primært til tv (inkl. Netflix, youtube og lignende fra smart tv), Blu Ray og musik. Jeg bruger pt. kun 2 front højtalere og 1 center. Fronterne er to gamle B&W 804 matrix series 1 og center er en HTM61. Jeg ved godt det er nogle gamle svende, men jeg er rigtig glad for lyden i disse. Jeg skal også snart ud at købe en sub, men tilbage til sagen: Krav: HDMI 2.0 og HDCP 2.2 (4K understøttelse) HDMI ARC DLNA til musik Tilstrækkelig watt til at trække de gamle højtalere med overskud.... Homogent stereo billede, god mellemtone og bund i bassen Nice to have: Indbygget AirPlay Dolby Atmos App til iPad Pris idé max 9-10.000 |
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lækre højtalere... Selvom de er gamle, så spiller de sgu godt :)
Jeg ville nok kigge i retningen af Marantz SR7010, den ryger dog nok lidt over dit budget, men kan sikkert godt komme tæt på. Yamaha RX-A 2050 burde også kunne fås til 10k... Pioneer kunne også godt være en mulighed.. Jeg havde selv en SC LX 72 som var et fint match til mine 604S3, men den røg fuldstændig i knæ til min 802D'er.. Selv med en effektforstærker blev jeg aldrig rigtig gode venner med den. Kender ikke til Pioneer's nye modeller, men de har sikkert noget der passer i dit budget. |
|
![]() |
|
JH67 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Oktober-2015 Sted: København Status: Offline Point: 2 |
Tak for input
![]() Jeg bemærker du ikke nævner Denon...er du også lidt i tvivl om kvaliteten på den nuværende generation af "X" modeller? Jeg synes man hører om meget bøvl med HDMI lyd etc... |
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Jeg kender kun denon tilbage fra 2003-2005.. Og der var jeg ikke tilfreds... Funktions messigt fejlede de ikke noget. Men lyden og brugervenligheden var jeg ikke glad for... Der er dog uden tvivl sket en del siden..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |