|
Råd vedr. valg af AV receiver |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
fln3400
Ny bruger Oprettet: 18-April-2020 Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-April-2020 kl. 15:36 |
Jeg vil have udskiftet min Marantz SR5009 med en ny AV receiver (bl.a. fordi den mangler RCA indgang) og mit budget er ca. 5.000. Jeg benytter receiveren til et mix af aflytning af almindelig stereo (som traditionel effektforstærker og hvor der gerne må være lidt power) og som decideret surround enhed til film fra YouSee (Blockbuster) og Netflix, samt BluRay. Jeg har højtalere i et traditionelt 5-1 setup, med en ekstra zone i et andet rum. Min søgning har efterhånden barberet kandidaterne ned tilfølgende tre:
Jeg har følgende overvejelser om hver: Yamaha Pro: Grundlæggende set den samme model som Yamaha RX-A1080, som immervæk koster over 10.000 Virker som at være et power-house (110W og vægt 15 kg) Masser af tilslutningsmuligheder Con: Gammel model fra 2015 Mangler smarte features som Sonos, ChromCast, THX Onkyo Pro: Billig (3.900,-, sat ned fra ca. 5.000) Masser af features, inkl. THX (som jeg ikke ved om er relevant) Con: Virker ikke så kraftig som Yamaha Denon Mulig alternativ outsider Er der nogen af de kloge hoveder herinde der kan give et godt råd om hvilken jeg jeg bør gå? På forhånd tak. |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(1)
|
Hvis du er interesseret i brugt?
Så sætter jeg nok min Yamaha RX-A3060 til salg når de nye 2020 modeller bliver frigivet. |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(1)
|
Den har da ikke mindre end 5 RCA indgange. Hvad har fe andre du har set på? Sony 1080 er på “bud” igen i denne weekend, har du overvejet den? Klaus (der selv har en 5010)
|
|
fln3400
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for dit svar Klaus
Det var mig der skrev forkert, jeg mente et Phono stik :-) Jeg har også haft Sonyen med i overvejelserne (alt mit andet udstyr er Sony), men den virker ikke så kraftig og så er tilbuddet, som jeg ser det, med Onkyoen bedre (5.699 -> 3.890, Sony: 3.700 -> 2.995). Min bruttotrup var: Onkyo TX-NR696 Yamaha RX-A1050 Yamaha RX-V685 Denon AVR-X2600H Denon AVR-S950H Sony STR-DN1080 Jeg har før haft Marantz, Yamaha og Onkyo, hvor jeg var mest glad for Yamaha.
Redigeret af fln3400 - 18-April-2020 kl. 16:47 |
|
fln3400
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Potter
Det kunne helt sikkert være en mulighed, hvis prisen lå indenfor mit budget og det ikke vare for længe. Min største udfordring med Yamahaerne er faktisk deres dybde, som kan gøre det svært at have i en almindelig reol. m.v.h. Flemming
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(1)
|
Indgang for grammofon? Det klares let med en ekstern riaa, som sandsynligvis er i bedre kvalitet end det du får i en surroundforstærker. Klaus
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(1)
|
Jeg ved desværre ikke hvornår deres topmodel bliver lanceret, men den kommer til at hedde RX A8 og får et helt nyt design og tilsyneladende 11 kanaler “forstærkere” indbygget HDMI 2.1 og 8K etc. Jeg har haft alle topmodellerne hjemme, og faktisk op i mod hinanden lige på nær den største Denon, som jeg så på et senere tidspunkt har haft hjemme. Jeg har haft dem på mine 802 D3 og Yamaha’en lyder bedst på dem.... Marantz’en kan slet ikke drive dem når det gælder “SR7012” Pioneer er alt for skarp i lyden ikke min smag, men den har masser af power. Jeg kan personlig bedst lig lyden i Yamaha ingen tvivl om det og derfor er jeg varm fortaler for yamaha, og der er sgu heller aldrig nogen problemer. Derfor kan det jo være at en af de andre passer bedre til dig og dine øre og mindst dine højtalere. Og så kan du med Yamaha’s YPAO Trimme helt nede på 15.6hz også med en q factor, i mens musikken spiller, andre kan kun gøre det med en tone, og typisk kan de vist heller ikke trimme meget under 63hz.. Redigeret af Potter - 18-April-2020 kl. 18:25 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
fln3400
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for update Potter. Lyder som om du har ret godt styr på de forskellige mærker, fra bund til top :-) For mig virker det som om Yamaha er lidt mere "kram" og måske lidt mindre "features" end f.eks. Denon og Onkyo/Pioneer. Så jeg er bestemt mest fristet af den gamle 1080 (og selvfølgelig de endnu større modeller) Er dog begyndt at se på f.eks. den "lille" Yamaha RX-V685 m.v.h.
Flemming |
|
wamsler
Bruger Oprettet: 04-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
Solgte min dn1080 fordi den ikke havde muskler nok. Som i den kunne ikke trække mine front højtalere i stereo og lydbilledet blev ekstremt mudret.
Opgraderede til Yamaha rx-a3080 og 2 ekstra brokoblede effekttrin til front HT og så trækker yamahaen de resterende 9 kanaler selv. Ja jeg hører meget musik i stereo.
|
|
fln3400
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres tilbagemeldinger.
Efter mange opslag, læsning af tests og specifikationer, søgning efter tilbud m.v. tror jeg at jeg ender med en Yamaha RX-V685, som jeg kan få for ca. 4.500. Jeg ville selvølgelig gerne have haft fat i en af de tunge Yamaha'er med mere power, men med mit behov, er springet fra ca. 5.000 til 10.000+ alt for stort. |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(1)
|
Jeg synes ikke, der er klarhed over, hvorfor du ønsker at skifte.
RCA og Phono er det samme! Som KlausDM er inde på: Er det en indgang til pladespiller, du mangler? Hvis det er problemet, så vil den nemmeste (og billigste) løsning være, at investere i en RIIA-forstærker, som ikke koster mange basseører, hvis du ønsker en i samme kvalitet, som den, de fleste surround-receivere er udstyret med. Hvis du ønsker noget bedre, er der frit valg på alle hylder, men kunsten er at finde noget, der svarer i kvalitet til resten af udstyret...
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(1)
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |