|
Råd vedr. valg af AV receiver |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
fln3400
Ny bruger Oprettet: 18-April-2020 Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Frank
Ja det er den jeg også har et øje på. Den står bare i Sønderborg. Desuden har vi lige købt en AV reol der kun er 45 cm dyb, så den vil ikke kunne være deri. Men jeg planlægger da at ringe til dem i morgen og høre. m.v.h. Flemming
|
|
fln3400
Funktioner
Tak(0)
|
Der er flere grunde til at jeg skifter: Jeg har aldrig været helt tilfreds med min Marantz. Den har været mere "bøvlet" at bruge en mine tidligere Onkyo og Yamaha. Lydtrykket er ikke så kraftig. Der dukker nogen gange udfald op, ved skift til Netflix (som så løses ved at genstarte receiver) Der er ikke RIIA forstæker Den understøtter ikke bluetooth headset Den er alligevel ved at være lidt gammel m.h.t. specifikationer (2014) model. Og så har jeg 5.000,- jeg kan bruge (G.A.S - Gear Acquisition Syndrome) :-) Så enten skal det være en ny moderne enhed der er helt up-to-date med specifikationer, eller også skal det være en lidt ældre topmodel, hvor der kan fås kvalitet og power. Jeg ved godt at jeg bare kan købe en RIAA forstærker til relativt små penge og helt sikkert til en bedre kvalitet. Dette ønske er mest for at stå frit for at kunne vælge frit når vi skal købe pladespiller og ikke er begrænset til de billige USB pladespillere (eller dem med indbygget RIAA). En pladespiller for os, er mest en blanding af lidt nostalgi og så et flot "møbel", mere end det er et ønske om at kunne få lyd i topkvalitet. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men, du er ikke sikker på at eksempelvis Netflix problematikken bliver løst med en ny receiver.
Med hensyn til Bluetooth hovedtelefoner, har du så læst brugsanvisninger på de forskellige produkter og fundet ud af om de har den feature? Selvom en ældre forstærker hurtigere bliver “forældet”, så er det den vej jeg har gået de sidste gange. Jeg får meget mere for mine penge ved at købe brugt, ikke nyeste features, men kraftigere modeller. Klaus
|
|
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(1)
|
Lige et heads Up herfra. Onkyos indbyggede Chromecast ikke noget at råbe hurra for. Jeg kunne se at du havde skrevet det som en ulempe ved Yamaha.
Yamahas A8xx serie er lige en gang smallere og var måske værd at overveje også. (Bare et eksempel på et brugt eksemplar)
Redigeret af Bconrad - 19-April-2020 kl. 16:14 |
|
dtomsen
Bruger Oprettet: 07-Maj-2006 Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(1)
|
Bare til orientering med en AV reol, så afgiver de seneste generationer surround receivere fra Denon alle temmeligt meget varme, og har brug for luft omkring dem, især ovenover. Der er desuden alverden til forskel mellem RX-V og RX-A (Aventage) surround receiverne fra Yamaha - på nær de mindste og trecifrede modeller fra sidstnævnte serie, som dybeste set er RX-V685 i pænere indpakning. Forskellen er efter min mening klart pengene værd, især hvis man finder sidstnævnte serie på udsalg eller brugt Redigeret af dtomsen - 19-April-2020 kl. 16:18 |
|
fln3400
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for link til A8xx serien. Dem vil jeg også lige kigge på. Har haft surround anlæg i mere end 25 år og har stadig gamle Infinity højtalere som baghøjtalere (hvor resten nu er B&W). Men jeg er blevet lidt rusten med hvad der er sket de sidste mange år. Mit fjernsyn understøtter allerede Chromecast, så ikke en vigtig parameter og jeg ved godt at nogen af de ting der skrives mest er salgsgas (f.eks. Sonos kompatibilitet på Onkyo og Alexa kompatibilitet fra Yamahas Musiccast). Og jo mere jeg er dykket mere i deltaljerne, jo mere hælder jeg til Yamaha.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |