recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd vedrørende køb af 32" TV og lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd vedrørende køb af 32" TV og lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peter1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juli-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Råd vedrørende køb af 32" TV og lyd
    Sendt: 16-Juli-2020 kl. 14:24
Hej Alle

Jeg skal have købt nyt 32" TV til soveværelset og vil gerne høre jeres mening om hvad jeg bør købe (og hvorfor).
Vi har ikke noget fast budget men har regnet med 3-4.000kr inkl. bedre lyd end de indbyggede højtalere, kan det ikke gøres for den pris så må jeg jo se på den del.
Det er et TV til soveværelset, det skal sidde over en dør så størrelsen er begrænset, vi bruger DRTV og Netflix via en Chromecast, det ville være fint at få det via smartTV men ikke et krav.
Skal have Vesa 100x100, 200x200 eller en kombination af 100/200mm.
Skal være min FHD.
Vi stiller ikke store krav til billedet men har lidt specielle ønsker vedrørende lyden, vi vil gerne have en løsning hvor vi kan få lidt bedre lyd, gerne med en sub, men vi har ikke plads til en soundbar i forbindelse med TV'et så vi vil gerne have en trådløs løsning så vi kan placere højtalerne et andet sted i rummet.
Vi har ikke de store krav til lyden, bare sådan ok lyd så man kan holde ud at høre på det.
Men alt skal selvfølgelig fungere helt automatisk når man tænder TV'et.

Findes der TV i den billige ende der kan rute lyden via BT eller wifi (automatisk, uden at man skal sætte det op hver gang man tænder TV'et)?

Mine tanker har været:
1. At finde en acceptabel trådløs audio link med minijack og bruge hovedtlf udgangen på TV'et (jeg ved godt at jeg så kun kan justere begrænset på volumen uden at det går ud over lydkvaliteten).
2. At finde en BT sender med minijack indgang, samme problematik som 1.
3. En tilsvarende wifi løsning med samme udfordringer.

Jeg håber jeg har givet info nok til at nogen kan/vil hjælpe med at finde en god løsning, det er nok mest audio siden der er udfordringen.

På forhånd tak for hjælpen, Peter
 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 14:49
Jeg ville købe en Soundbar med HDMI med ARC og så spiller det bare. 

Når du tænder TV, tænder soundbaren og lys skrues op og ned via TV.

32" er nok mere ikke noget der ikke er det store udvalg i. Hos Elgiganten er det dyreste 4500 og det billigste 1500.

Jeg tror at vi har sat 47 i soveværelset
Til top
Peter1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juli-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 14:56
En tanke, kan man bruge dlna til kun at overføre lyden fra TV til en ekstern enhed?
Igen, det skal forbinde automatisk når man tænder TV'et.
Til top
Peter1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juli-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 15:02
PerW, tak for dit forslag, vi har bare ikke plads til et større TV der hvor det skal sidde og er vant til et 32" TV (hvilket er stort nok).
Jeg har set at udbuddet ikke er stort, det er derfor jeg spørg her om nogen har et godt bud på en god løsning.
Vi har ikke rigtigt plads til en soundbar ved TV'et, det ville være den letteste løsning, men vi kigger efter noget trådløst (Ingen HDMI eller andre kabler, udover 230V selvfølgelig).
Til top
Peter1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juli-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 16:23
Nogen der kender et 32" FHD TV der kan overføre lyd FRA TV'et til højtaler/soundbar via Bluetooth eller Wifi ?
Det skal selvfølgelig helst være et man kan købe i butikkerne.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 19:24
Nej. Den slags funktionaliteter er noget der ikke lige kommer med i så små TV-apparater, du kan typisk få en Lyd udgang i tv'et via minijack eller optisk. Men så skal du til at finde et sæt der kan overføre trådløst. Glem alt om trådløst i den forbindelse. Det vil kun give dig problemer. kør med kabel no matter what og så tag ud og se på et. det er et meget begrænset antal 32" tv med fhd og de er generelt altid i low-end udgaverne, så det kan virkelig være lige meget når du ikke kan få et større tv. Min mor købte et Sony 32" for nogle år siden. det var nogenlunde, men kvaliteten er stadig ikke særligt god.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu