|
Råd/vejledning vedr. HTPC setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Madsbabz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Februar-2014 kl. 13:19 |
|
Hej Folkens
Jeg har for efterhånden mange år siden haft en HTPC. Den gang virkede det OK, men der var en del manuelt arbejde med at holde det kørende. Jeg tænker at der er sket en hel del siden, og derfor har jeg brug for jeres råd og vejledning. Helt tilfældigt står jeg nu med en Acer Revo R3600 til overs (hdmi, 1,6 atmo, 2gb ram osv), og tænkte det kunne være fint at lave den om til mediacenter. På nuværende tidspunkt smider jeg blot en bærebar til TV'et. Dejlig nemt, men ikke "smart" og pænt i stuen.. Jeg er derfor kun interesseret i en HTPC hvis jeg kan få en smart/nem løsning. Hvad anbefaler i? På forhånd tak
Redigeret af Madsbabz - 20-Februar-2014 kl. 15:34 |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Alt kan gøres smart, men tror du skal spørge et andet sted, da torrent til det formål du har i tankerne ikke er lovligt.
|
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Har Torrent nogensinde været lovligt? |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
HQgeN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
|
Til mediecenter delen så kig på noget openELEC. Det er en XBMC client, som kan alt det du gerne vil have mht. media center delen :-)
|
||
![]() |
||
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
|
Ja torrent er lovligt :) Det er ulovligt at dele ulovligt materiale. At bruge torrent til lovligt materiale er ikke ulovligt. Hvis du har Titanic på dvd, må du gerne rippe den og dele. Det er så lovligt at hente rippet, hvis man selv har Titanic på dvd. så slipper man for at rippe den. Det er så ulovligt at hente den hvis man ikke har Titanic på dvd. :) |
||
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715 Samsung SWA-4000 Samsung MR-00EA1 |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
Nej - du må dælme godt nok ikke rippe og "dele" din Titanic DVD. - Faktisk er det ulovligt at leje en DVD og så lave en fremvisning i børnehaven("offentlig fremvisning"). Og det er rent faktisk også ulovligt at hente den ulovligt delte DVD. Det er ikke en kopi af din egen, men en andens
|
||
![]() |
||
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
|
http://kum.dk/Infokiosk/Film/Filmvisning-i-skolen/Kobte-eller-lejede-film/
Jeg vil tro, at det kan diskuteres om der er tale om en offentlig fremvisning i børnehaven - det kommer nok an på hvor mange børn der ser med og hvordan de er sammensat, for hvis de kan sammenlignes med en skoleklasse, så er der ikke tale om en offentlig fremvisning. Jeg er til gengæld lidt i tvivl om det ønskede mediecenter er optimalt til det du vil. Jeg kunne være bange for at kræfterne var lige i underkanten. |
||
![]() |
||
Madsbabz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
|
Nu var dette ikke ment som en diskussion af hvad der var lovligt eller ej - og jeg er udemærket bekendt med reglerne, så moraleprædikener må i også gerne holde for jer selv.
Der er intet nævnt i posten hvorvidt jeg vil afspille/hente ulovligt indhold - jeg efterspørger blot et HTPC program der opfylder mine krav - så kender du sådan et program, så byd endelig ind :) Tak mht. OpenElec - der ser faktisk ud til at være præcis hvad jeg eftersøgte. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Det er muligt at du mener diskussionen er irrelevant, men det er den ikke! Hvis dette forum ikke skal betragtes som "urent", dvs. i gråzonen, så er det vigtigt at vi holder selvjustits. |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |