|
rødt skær i nederste hjørne Z4000 |
Besvar |
Forfatter | |
moler
Bruger Oprettet: 02-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Februar-2020 kl. 18:36 |
Hej min Sanyo Z4000 er begyndt at få et rødt skær i nederste højre hjørne. Det er kun synligt når der i filmen er lyse scener som asfalt eller hvid baggrund. Lampe har kørt under 700 timer.
Nogen ide til hvad det kan være? lampe har jo ikke kørt så meget
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Formodentlig LCD-panelet, og ikke pæren. Måske er det blot støv, prøv at leg med zoom og fokus, så kan du måske tydeligt se om det er støv. Er du rigtig heldig sidder det på linsen.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Lars N
Super bruger Oprettet: 08-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at tage lampehuset ud og kig på glasset foran pæren og glasset nede i projektoren som lampen lyser ind på.
Redigeret af Lars N - 10-Februar-2020 kl. 10:43 |
|
moler
Funktioner
Tak(0)
|
Det hjalp desværre ikke at ændre på zoom og fokus. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter i lampehuset, men syntes ikke at jeg kan se noget
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7091 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har haft flere Sanyo Projektorer. og alle fik ødelagt LCD panelerne af varme.
Og det gav den fejl du beskriver. Men du skal nok kikke grundigt på panelerne. |
|
moler
Funktioner
Tak(0)
|
Den har det godt nok med at lugte lidt brændt.
"men du skal nok kikke grundigt på panelerne." er der noget man selv kan gøre for at lave det, eller er det paneler der skal skiftes OG er det noget man selv kan gøre for billige penge?
|
|
Lars N
Super bruger Oprettet: 08-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kender ikke Sanyo projektorer, men på mange andre mærker kan det skyldes at glasset foran pæren er beskidt eller misfarvet. Det gælder både det glas som er foran pæren på lampehuset, og det glas som pæren lyser ind på nede i projektoren. Men hvis de er fine, er det nok displayene som andre nævner.. Ellers se den her video: |
|
moler
Funktioner
Tak(0)
|
Tak. Jeg vil prøve at se om jeg har mod på at gøre som i videoen
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |