recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Re installer Win7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Re installer Win7

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af HH2 HH2 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Kan PCen slet ikke starte op siden du ikke for længst har lavet de Recovery DVDer som jeg beskrev tidligere i tråden? Med dem ville du have været kørende nu.
Flemming

Som jeg skrev tidlige i tråden
Så hjælper en en ven

Og ja hvis han havde gjort det ville det være let

Men på egen Acer trykker jeg Alt og F9 og så er den som jeg tik den
og på min Toshiba trykker jeg 0g så sker det samme
Det er lettet end have en skive til at ligge

Du har ikke skrevet noget om, at den ikke kan starte, blot at den ikke kan starte fra recovery partitionen. Så hvis den kan starte op almindeligt, så få lavet de DVDer.

Flemming

Redigeret af fltk - 27-Januar-2014 kl. 09:15
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2009
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 17:19
Hvis jeg laver en installations DVD af computeren nu får jeg vel alt det "lort" der er på PC med.
Det er det jeg gerne vil slippe for ved at installer den fra nu

Henrik
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Du kan hente Windows CD/DVD ISO´erne her, bare sørg for at få den rigtige version som passer til din licens.

http://techverse.net/download-windows-7-iso-x86-x64-microsofts-official-servers/

Det er en skam, at det kun er Win 7 Professional, der er i dansk version.
Kan man få en engelsk Win 7 Home Premium til at "tale" dansk? Geek
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 19:13
Den bedste kilde til Windows 7 ISOs inkl. forklaring til at lave en ISO. om til de fleste gængse versioner: http://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/14-windows-7-direct-download-links

...the bootable disks can very easily be converted into universal installation media supporting all Windows 7 editions (except Enterprise). There's only a single file that needs to be removed on the DVD. The file named ei.cfg in the sources folder restricts the choice of Windows editions that can be installed with that particular DVD. To remove it, you can apply the ei.cfg Removal Utility very easily.

Redigeret af rasmusvn - 28-Januar-2014 kl. 19:15
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

Du kan hente Windows CD/DVD ISO´erne her, bare sørg for at få den rigtige version som passer til din licens.

http://techverse.net/download-windows-7-iso-x86-x64-microsofts-official-servers/

Nej, så vidt jeg husker er det kun i Ultimate og Enterprise man kan ændre sprogpakken.

Redigeret af Jever - 28-Januar-2014 kl. 21:29
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 21:29

Nej, så vidt jeg husker er det kun i Ultimate man kan ændre sprogpakken.

Det med Ultimate er korrekt, men:

Activate a different language or bit edition

Still another purpose of these downloads would be to get a different language or bit version of Windows 7. Any valid Windows 7 product key determines only the edition (Starter, Home Basic, Home Premium, Professional, Ultimate, Enterprise). It can, however, activate both 32 and 64 bit editions in any language. So, for instance, a key for the German Windows 7 Professional x86 edition can activate a Chinese Windows 7 Professional x64 edition. So if you already own a key, it can also activate some other Win 7 versions downloaded from Digital River.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 21:50

Hvis jeg laver en installations DVD af computeren nu får jeg vel alt det "lort" der er på PC med.

[/DIV ]
Henrik

Nej du gør ikke. Du får den nøjagtig som da den var ny. DVDen skal jo laves af recovery partitionen. Det er netop det der er meningen med denne partition.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2009
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

[/DIV ]
Henrik

Nej du gør ikke. Du får den nøjagtig som da den var ny. DVDen skal jo laves af recovery partitionen. Det er netop det der er meningen med denne partition.

Flemming

Her du en vejledning til hvordan man får Recovery partition ud på en skive.

Henrik
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 19:24

Her du en vejledning til hvordan man får Recovery partition ud på en skive.

Henrik

Nej det har jeg ikke, men producenten har installeret et program på PCen som er beregnet til at lave DVDer udfra recovery partitionen. Det kræver som tidligere nævnt 2-3 DVDer. Hvad programmet hedder er forskelligt fra producent til producent, så gennemsøg de installerede programmer, se i manualen, kontakt producent eller sælger, eller Google dig frem.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 19:53
Har du prøvet F8-reparer-avanceret-recovery

Mener det er sådan på abook
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
dlaH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Randers
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dlaH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 02:48

Du kan sagtens få engelsksproget version af windows 7 til ændret til dansk. Du skal hente et lille gratis program kaldet "Vistalizator" og følge instrukserne her :   http://froggie.sk/

Jeg har selv med succes brugt omtalte program og site, efter genindstallation af computer var jeg ved fejl kommet til at hente engelsksproget windows 7 home premium dvd iso.

Ved at benytte Vistalizator og info fra sitet er min windows 7 atter på dansk.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2014 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Den bedste kilde til Windows 7 ISOs inkl. forklaring til at lave en ISO. om til de fleste gængse versioner: http://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/14-windows-7-direct-download-links

...the bootable disks can very easily be converted into universal installation media supporting all Windows 7 editions (except Enterprise). There's only a single file that needs to be removed on the DVD. The file named ei.cfg in the sources folder restricts the choice of Windows editions that can be installed with that particular DVD. To remove it, you can apply the ei.cfg Removal Utility very easily.

Nu har jeg prøvet at downloade en engelsk Win7 Home Premium og køre ei.cfg programmet, hvorefter den blev brændt ud på en dvdskive.
Man får ganske rigtigt valget mellem de forskellige windows versioner under installationen, men sproget er stadigvæk engelsk.
Så næste projekt bliver at prøve Vistalizator sprogpakken, og se om det virker.
Det var ellers rart at se et tomt skrivebord (bortset fra skraldespanden) efter installationen, uden alt det bloatware der som regel følger med på mærkes PC´erneSmile.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu