Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hoeg
Ny bruger
Oprettet: 26-Marts-2011
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 2
|
Emne: Ready NAS Duo død Sendt: 26-Marts-2011 kl. 08:08 |
Hej Alle
Efter at strømmen gik i huset i går, har min Netgear ready nas duo ikke vil starte rigtigt op.
Blæseren starter op og kører derefter helt vanvittigt, og det bliver den ved med. Derudover står alle lamperne på fronten og blinker. Den reagere ikke når man forsøger at lave en "reset" og der kan ikke etableres forbindelse til RAIDar
jeg har søgt en del på nettet, men fandt ingen svar, kun lignende spørgsmål.
Findes der mon nogen herinde der har været ude for det samme, og som måske fandt løsningen
På forhånd tak
KH
|
 |
joeblach
Super bruger
Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
|
Sendt: 26-Marts-2011 kl. 08:41 |
Det er fordi den lige skal køre en test igennem.. Det er helt normalt. Det tager ca. 10 min...;) jeg har selv en... Du kan se det hvis du starter dit RAIDar program op...
Redigeret af joeblach - 26-Marts-2011 kl. 08:42
|
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
 |
Hoeg
Ny bruger
Oprettet: 26-Marts-2011
Sted: Sverige
Point: 2
|
Sendt: 26-Marts-2011 kl. 08:44 |
Det troede jeg også, men nu har den kørt hele natten uden at der er sket noget.
|
 |
2ben
Guld medlem
Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Point: 1498
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 21:07 |
Ville sende til rep. hvis der er mere garanti. Hvis ikke vil jeg flytte diskene over i en ny.
Øv øv øv for dig :-(
Mvh. Torben
|
 |
RFCSE
Ny bruger
Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Odense, Danmark
Point: 9
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 21:28 |
Jeg har oplevet nogen lignende,- dog skete det for mig i forbindelse med Power Timer start up. Jeg kastede mig hovedkulds ud i alle mulige forsøg på at komme i kontakt med NAS'en. Til sidst fandt jeg ud af at det var den primære disk, der ikke kunne starte op. Desværre var jeg så dum at pille diskene ud og derefter sætte den fungerende sekundære disk i det primære slot og lade NAS'en "klargøre" disken. Vupti,- så var alle mine data væk ! Heldigvis har jeg kunnet gebetablere det meste. Så mit råd er at du undersøger om diskene fungerer, som de skal. Viser det sig at det er den primære disk, der er død, så konsultér lige manualen inden du gør noget, du fortryder.
Hilsen Morten
|
 |